سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی سالانه فولاد آغاز بکار کرد

سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی سالانه فولاد آغاز بکار کرد

کیش – سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی سالانه فولاد امروز سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در مرکز همایش ها و محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش آغاز بکار کرد.

هیجدهمین نمایشگاه و سمپوزیوم سالانه فولاد با حضور مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو ، عباس نجفی زاده رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران ، نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی و جمعی از فعالان این عرصه فعالیت خود را آغاز کرد.
ارتقا سطح دانش فنی در زمینه های مختلف فولاد کشور ، ایجاد زمینه مساعد ارتباط و گردهمایی محققان و متخصصان و ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی مربوط به فولاد ، ایجاد زمینه مشارکت بیشتر کارشناسان فولاد در فعالیت های علمی و تحقیقاتی ، جمع آوری ، مستندسازی تحقیقات انجام شده و اطلاع رسانی در زمینه صنعت فولاد از اهداف برگزاری این سمپوزیوم است .
راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در تکمیل حلقه های زنجیره فولاد ، راهکارهای عملی افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی در صنعت فولاد کشور، روشهای حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند ، نوآوری در تولید و تجهیزات تکنولوژی صنایع فولاد با تاکید بر بومی ،نوآوری در فرایندهای فولادسازی ، نگرشی به اهمیت جایگاه فولادهای نوین در توسعه صنعت فولاد کشور از جمله موضوعات مورد بحث در این سمپوزیوم است .
در این سمپوزیوم از میان 107 مقاله ارسالی 38 مقاله حضوری و باقی به صورت پوستر ارائه می شود.
به گزارش ایرنا ، پساتحریم ، فرصت ها و چالش های صنعت فولاد ، فناوری های نوین در زمینه کاربردی های زیست محیطی پسماندهای صنعت آهن و فولاد ، مواد اولیه و آهن سازی و برق و کنترل - محیط زیست از جمله نشست های تخصصی در این سمپوزیوم که با حضور استادان و کارشناسان حوزه های مرتبط در طول برپایی این رویداد برگزار می شود.
همزمان با برگزاری این سمپوزیوم دو روزه، نمایشگاه بین المللی فولاد به منظور ارائه آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی ، صنعت فولاد و دیگر صنایع مرتبط با آن در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی کیش با حضور معاون وزیر افتتاح شد .
در این نمایشگاه 265 شرکت داخلی و 25 شرکت و نمایندگی خارجی از 13 کشور انگلستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، هلند ، سوئیس، سوئد، ترکیه، اتریش، چین، اوکراین، هند و امارات متحده عربی تجهیزات خود در حوزه خطوط تولید ، مواد اولیه و فراورده های دیرگذار را به نمایش گذاشته اند .
توسعه تجارت داخلی و بین المللی ، نمایش جدید ترین محصولات تولید شده ، ارائه محصولات نرم افزاری و سخت افزاری در زمینه تولید فولاد ، بررسی موانع و چالش ها ، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی ، تعامل با دیگر فعالان این صنعت و راهکارهایی برای پیشرفت از اهداف برپایی این نمایشگاه است .
شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان ، فولاد خوزستان، فولاد اکسین خوزستان، پیشگام تجهیز سهند، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت یگانه اندیش از حامیان این رویداد به شمار می روند .
نمایشگاه فولاد از ساعت 9 صبح تا 17 عصر و تا ششم اسفند ماه در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش میزبان بازدید کنندگان است .
این نمایشگاه سال گذشته در اردکان یزد برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا