ابکا تاکید کرد:

لزوم ابطال برخی از طرح‌های فولادی استانی

لزوم ابطال برخی از طرح‌های فولادی استانی

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو هیات عامل ایمیدرو اظهارات تکان‌دهنده‌ای را در خصوص وضعیت فعلی کشور در حوزه کلان و همچنین طرح‌های فولادی استانی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به کیش، مسعود ابکا در سمپوزیوم فولاد 94 با اشاره به اینکه دو واژه انشااله و متاسفانه به دو یار گسستی در ایران تبدیل شده‌اند، افزود: رواج گسترده این دو واژه باعث شده عملا اعتقاد چندانی به برنامه‌ریزی در ایران وجود نداشته باشد و به همین دلیل بسیاری از اهدافی که تعیین می‌شوند نیز قابل تحقق نیستند. این در حالیست که چین پیشتر اعلام کرده بود که در سال 2015 معادل 155 میلیون تن فولاد صادر خواهد کرد و در پایان سال 2015 نیز همین رقم را محقق کرد که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی قوی این کشور است.

وی با اشاره به اینکه سال‌های سال است که فقط در کشور برنامه و طرح مرتبط با صنعت فولاد تدوین می‌شود اما نتیجه‌ای گرفته نمی‌شود، گفت: مگر می‌توانیم به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 برسیم، بدون اینکه به راه‌آهن و زیرساخت‌های موردنیاز آن فکر کنیم؟

عضو هیات عامل ایمیدرو توضیح داد: حرفی را کارشناسی می‌دانم که اگر جایگاه فرد تغییر کرد، آن حرف تغییر نکند. در همین راستا باید بگویم که نسل ما نسل خودخواهی بود چرا که از یک سو انقلاب کرد، بدون اینکه نظر نسل قبل از خود را جویا شود و از سوی دیگر به حرف نسب بعد از خود نیز گوش نکرد و به جوانان میدان نداد. این طرز تفکر نیازمند بازنگری جدی است.

ابکا ادامه داد: 3، 4 سال است که در آلمان زندگی و کار می‌کنم و باید بگویم که تنها تفاوت این کشور با ایران نحوه نگرش به نیروی انسانی است. متاسفانه ما در ایران هر یک خود را علامه دهر می‌دانیم و اعتقادی هم به مشاوره و خرد جمعی نداریم. این یک چالش بزرگ برای همه کشور است.

او با تاکید بر اینکه ما نیز به عنوان مسئول اگر صاحب اجازه و اختیارات کافی بودیم، باید تعدادی از طرح‌های فولادی استانی را ابطال می‌کردیم، عنوان کرد: اگر این طرح‌ها را هم‌اکنون تعطیل نکنیم، چهار، پنج سال بعد همین طرح‌ها به دلیل زیان متوقف خواهند شد. اگر از اقتدار لازم برخوردار بودیم، باید بسیاری از خصوصی‌سازی‌های انجام شده را به حالت اول بازمی‌گرداندیم، چرا که این خصوصی‌سازی‌ها نتیجه‌ای جزء بیشتر شدن مشکلات نداشته است.

عضو هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: بسیاری از گرفتاری‌های کنونی در حال حاضر قابل رفع نیست و فضای عمومی کشور هنوز برای گفتن این حرف‌ها آماده نیست تا بتوان از طریق برنامه‌ریزی این مشکلات را حل کرد.

وی بار دیگر تصریح کرد: طرح جامع فولاد شدنی است، به شرط فراهم شدن زیرساخت‌ها.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا