نوبخت: بیش از 75 میلیون نفر یارانه می‌گیرند/ یارانه افراد نیازمند حذف نمی‌شود

نوبخت: بیش از 75 میلیون نفر یارانه می‌گیرند/ یارانه افراد نیازمند حذف نمی‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه یارانه افراد نیازمند را حذف نخواهیم کرد، افزود: در این راستا اکنون به بیش از 75میلیون نفر یارانه می دهیم تا به جامعه هدف خدشه وارد نشود.

به گزارش نامه نیوز، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی که با حضور معاون اول رئیس جمهور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، چهار وزیر اقتصادی دولت و رئیس کل بانک مرکزی در حال برگزاری است، با شاره به اینکه برنامه ششم یازدهمین برنامه توسعه اقتصادی است که در کشور تنظیم می شود، گفت: ٥ برنامه پیش از انقلاب و ٥ برنامه پس از انقلاب اسلامی تدوین شده بود.

وی افزود: در این برنامه چند موضوع خاص را به عنوان مسئله در نظر گرفتیم تا طی ٥ سال اجرای برنامه پاسخ دهیم. چند مسئله وجود دارد که در سالهای گذشته با توجه به پیشینه ای که وجود داشته اگر مورد توجه قرار نگیرد باعث بروز بحران می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، موضوعاتی چون آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی را از این دست دانست و خاطر نشان کرد: در این برنامه همچینین برای سواحل مکران با توجه به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باید اقداماتی انجام دهیم .
نوبخت خاطرنشان کرد: برای یک تحول چشمگیر نیاز به رشد قابل قبول اقتصادی در سال های ٩٥ تا ٩٩ داریم.

وی به ضرورت توجه به محیط کسب و کار هم اشاره و اظهار کرد: اگر فضای کسب و کار بهبود نیابد نمی توانیم از صفی که برای سرمایه گذاری خارجی پس از تلاش هایی که در مذاکرات و اجرایی شدن برجام صورت گرفته، به نحو شایسته استفاده کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه موضوع دیگر اشتغال است، تاکید کرد: باید بیش از ٩٠٠ هزار شغل در سالهای برنامه ششم ایجاد کنیم تا از نیروهای با ارزش استفاده کنیم و به نرخ بیکاری ٧ درصد در پایان برنامه برسیم.

رییس سازمان مدیریت ادامه داد: در این برنامه متوسط رشد اقتصادی سالانه ٨ درصد، که یک سوم آن از محل ارتقا بهره وری محقق خواهد شد.

وی همچین به کاهش نرخ تورم از ١٢.٨ درصد سال ٩٤ به ٨.٩ درصد در پایان برنامه ششم اشاره و اضافه کرد: همچنین نرخ بیکاری از ١٠.٧ درصد به ٧ درصد خواهد رسید.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا