افزایش کیفیت تولید کاتد با تغییر تکنولوژی پالایشگاه سرچشمه

افزایش کیفیت تولید کاتد با تغییر تکنولوژی پالایشگاه سرچشمه

با راه‌اندازی ماشین تولید سی اس ام در پالایشگاه مس سرچشمه تکنولوژی تولید پالایشگاه از روش سنتی ورق اولیه به کاتد دائمی استنلس استیل تغییر پیدا خواهد کرد.

 

مهندس علی نوروزی بهجت معاون ذوب و پالایش سرچشمه با بیان این مطلب گفت: یکی از پروژه‌هایی بسیار مهمی که با نصب و راه‌اندازی آن صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت نصب و راه‌اندازی ماشین سی اس ام برای تولید کاتد دائمی استنلس استیل است.
نوروزی با بیان اینکه این پروژه دو ساله است و برای سال 94 و 95 تعریف شده است تصریح کرد: این پروژه از از نیمه دوم سال 94 کلید خورد و تا کنون پیشرفت سی درصدی داشته است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه تولید قرار است عمده کارش در سال بعد انجام شود و تا پایان سال 95 به اتمام برسد.
معاون ذوب و پالایش سرچشمه در تشریح اهداف و رئوس اصلی این پروژه اظهار داشت: هدف اصلی این طرح افزایش کیفیت کاتد، کاهش هزینه‌های نیروی انسانی و بالا بردن سرعت تولید است.
وی افزود: با آمدن این ماشین عمده کار پالایشگاه اتوماتیک می‌شود و برخلاف شرایط فعلی که بیشتر کارها به صورت دستی و مکانیکی انجام می‌شود با نصب این ماشین در حدود 70 نفر از نیروی انسانی واحد پالایشگاه سرچشمه ذخیره می‌شود و می‌توان در قسمت‌های دیگر از این نیروها استفاده کرد.
معاون ذوب و پالایش سرچشمه در ادامه تصریح کرد: بنابراین با نصب این ماشین از یک‌سو صرفه‌جویی و کاهش چشمگیری در هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی به وجود می‌آید و از سوی دیگر بهره‌وری انرژی افزایش خوبی پیدا می‌کند.
نوروزی در پایان با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای واحد ذوب و پالایشگاه در سال 94 مبتنی بر کاهش هزینه و افرایش بهره‌وری است گفت: از مجموع پانصد اقدامی که در منطقه مس کرمان انجام شد، بخش عمده‌ای از آن در ذوب و پالایش سرچشمه تعریف شد که رویکرد اصلی همه این طرح‌ها بر پایه صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی و افزایش بهره‌وری و کیفیت تولید است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا