درآمد 10 صنف از يک مراسم

درآمد 10 صنف از يک مراسم

طبق آمار اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال ايران در سال گذشته (1393) بيش از 724‌هزار ازدواج ثبت شده است. اين آمار نشان مي‌دهد كه تهران ...

طبق آمار اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال ايران در سال گذشته (1393) بيش از 724‌هزار ازدواج ثبت شده است. اين آمار نشان مي‌دهد كه تهران (87145)، خراسان رضوي (69196)، خوزستان (49810)، فارس (43481)، آذربايجان شرقي (40732) استان‌هاي پيشتاز در سنت حسنه ازدواج هستند.  طبق آمار سازمان ثبت احوال فقط در دي امسال(94) بيش از 51‌هزار ازدواج به ثبت رسيده است و اين‌بار خراسان رضوي (5981)، تهران (8481)، خوزستان (3896)، آذربايجان شرقي (3175) و آذربايجان غربي (2952) استان‌هاي پرازدواج ايران بوده‌اند.

به گزارش ایران جیب به نقل از تعادل،  اين روزها همه جوانان را تشويق مي‌كنند كه عروسي كنند. اما از آنجايي كه براي رسيدن دو جوان به هم سنت و رسوم خاصي وجود دارد، طبيعتا هزينه‌هايي هم دارد. بستگي دارد شما كجا و چطور بخواهيد عروسي خود را برگزار كنيد و آنهايي كه هميشه دعا مي‌كردند كه «انشاءالله عروسيت جبران كنم» را شريك شادترين شب زندگي خود كنيد. پايين‌شهر، بالاي‌شهر، بازار و گوشه گوشه شهر را زير پا گذاشتيم تا تفاوت قيمت‌ها را براي يك مراسم آبرومند يا همراه با ريخت‌وپاش‌هاي زياد را دربياوريم. اين جست‌وجوي شهري را از نظرتان مي‌گذرانيم.


 به سنت عشق گردهم مي‌آييم

«مگه هميشه نمي‌گفتين ايشالله عروسيت؟...حالا عروسيمونه... تورو خدا پاشين بيايين...  از ساعت 7 تا دمدماي صبح... تازه ازتون پذيرايي هم مي‌شه...  راستي!  تا يادمون نرفته بذار آدرسشم بديم... خوب ديگه مي‌بينيمتون.» اين هم يكي از متن‌هاي كارت عروسي است كه يكي از ملزومات اين جشن به حساب مي‌آيد و بورس آن در ميدان بهارستان واقع شده است.  كارت‌هاي عروسي از 50 تومان تا 15‌هزار تومان به فروش مي‌رسند. كارت‌هاي گران‌تر به صورت ژورنال طراحي شده‌اند. اما هستند كارت‌هاي وارداتي كه تا 70هزار تومان هم به فروش مي‌رسند. اين كارت‌ها به شكل آلبوم طراحي شده‌اند و بيشتر از كشور تركيه وارد ايران مي‌شوند و به گفته فروشندگان اين كارت‌ها بيشتر توسط آدم‌هاي خاص و پولدار خريداري مي‌شوند و هر كسي توانايي خريد كارت 70‌هزار توماني براي دعوت هر يك از مهمان‌هاي خود را ندارد.


 حلقه پيوندتان محكم باد

مي گويند رگي از انگشت دوم دست چپ مستقيم به قلب مي‌رسد. به همين دليل است كه حلقه ازدواج يا همان نشان عشق را در اين انگشت مي‌اندازند. قيمت حلقه داماد كمتر از نصف قيمت عروس خانم مي‌شود. به محض ورود به يكي از طلافروشي‌هاي معروف تهران يك باديگارد شما را در طول مسير همراهي مي‌كند. اين طلافروشي شعبه‌هاي مختلفي دارد كه در شعبه ميرداماد 2 تا 100‌ميليون تومان حلقه عروس خانم هزينه برمي‌دارد. اين در حالي است كه قيمت حلقه در يكي از طلافروشي‌ها در خيابان شريعتي – صدر از 7 تا بيش‌از 80‌ميليون تومان است. در بهارستان حلقه‌هاي عروسي از 600 تا 3‌ميليون تومان و در ونك 1 تا 8‌ميليون تومان قيمت دارد. حلقه ازدواج در خيابان كريمخان نيز 2 تا 100‌ميليون تومان است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا