تقویت دلار و بازارهای سهام، طلا را نزولی کرد/هر اونس 1217 دلار

تقویت دلار و بازارهای سهام، طلا را نزولی کرد/هر اونس 1217 دلار

با تقویت دلار و بازارهای سهام در روز دوشنبه، طلا با ادامه افت، زیر بالاترین سطح سال خود در سال جاری معامله شد؛ ولی همچنان بالای سطح 1200 دلار به ازای هر اونس قیمت دارد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، در میان آشفتگی بازارهای سهام و نگرانی در مورد اقتصاد جهانی، طلا به بالاترین سطح یک سال اخیر خود رسیده بود ولی هفته گذشته در پی برداشت سود و ثبات بازارهای سهام افت اندکی از خود به جای گذاشت.
 
شمش در سال جاری با رشد 15 درصدی یکی از بهترین عملکردها را در میان دارایی‌ها داشته است. در معاملات روز دوشنبه، هر اونس طلا با افت 0.8 درصدی، یکهزار و 217 دلار و 70 سنت معامله شد. اونس در روز جمعه نیز افتی 0.3 درصدی را تجربه کرده بود.
   
سام لافلین معامله‌گر گروه MKS با اشاره به بورس کالای توکیو اعلام کرد: «افزایش دارایی‌ها در ETF (صندوق معاملاتی طلا) به حمایت طلا ادامه می‌دهد. فروش چین باعث حرکت نزولی طلا در اوایل روز دوشنبه شده است.»
    
تقاضای چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای دنیا پس از بازگشت از تعطیلات یک‌هفته‌ای در دوشنبه‌ گذشته افزایش یافته است، نشانه‌ای که به این معناست که آنها انتظار ندارند قیمت بیش از این بالا رود. 
    
شمش همچنین از تقویت دلار ضربه خورده، دلاری که با انتشار آمار اقتصادی روز جمعه حمایت شده است. آماری که نشان می‌دهد تورم قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه ژانویه بیشترین مقدار 4 سال و نیم اخیر بوده است.

در پی انتظار سرمایه‌گذاران برای گزارش بازرسی صنعت در ماه فوریه و در دستگیری نبض اقتصاد جهانی، بازارهای سهام آسیا  اندکی رشد کرد.
    
دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز جمعه با رشد 2.71 درصدی به 732.96 تن رسید که بیشترین رشد یک روزه از آگوست 2011 بوده است. صندوق‌های تامینی و مدیران پول نیز پیشنهادات خود را در بازار آتی COMEX افزایش دادند.
    
صندوق‌های سهام طولانی‌ترین روند صعودی خود را از سال 2008 به ثبت رساندند. بانک آو آمریکا مریل‌لینچ روز جمعه اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاران 3.2 میلیارد دلار سرمایه وارد بازار طلا کرده‌اند که بیشترین جریان ورودی دو هفته‌ای از ماه می 2010 بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا