نوسانات آرام بازارهای داخلی

نوسانات آرام بازارهای داخلی

یکي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.




بازار سهام


اصلاح قیمتی شاخص

دیروز شاخص کل بورس با افت 326 واحدی (4/ 0 درصدی) همراه شد. فشار عرضه از سوی سهامداران دومین روز متوالی افت شاخص را رقم زد. اما بالا بودن حجم معاملات بر فعالیت معامله‌گران در سمت خرید نیز اشاره دارد. با توجه به رشد چشمگیر برخی گروه‌ها نمی‌توان افت‌های کنونی را به معنای بازگشت به مسیر نزولی و رکود سنگین بورس دانست. روز گذشته گروه خودرو، بیش از 35 درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داد؛ امری که با توجه به رشد بیش از 115 درصدی شاخص این صنعت از ابتدای زمستان منطقی به نظر می‌رسد. اما با توجه به خوش‌بینی‌های به وجود آمده نسبت به رشد سودآوری صنایع و همچنین کاهش نرخ سود بانکی بازگشت به رکود را دور از انتظار کرده است. 


بازار ارز


نوسان محدود زیر سقف کوتاه‌مدت

دیروز، هر دلار آمریکا با رشد 10 تومانی به نرخ 3475 تومان معامله شد. در حالی که نرخ دلار در ساعاتی از معاملات در هفته گذشته کف 3450 تومانی را شکسته بود، اما برخورد با این کف بازگشت سریع نرخ را به دنبال داشت. دیروز، نیز با وجود اینکه در ساعات اولیه دلار در سطح کمتر از 3450 تومان معامله شد، اما در ادامه شاهد جهش نرخ دلار بودیم. از طرفی فشار روانی سیاسی و همچنین تقویت سمت عرضه، فشار را بر نرخ دلار نگه داشته، اما حمایت عوامل بنیادین و جمع شدن فنر نرخ ارز، می‌تواند جهش نرخ‌ها را به دنبال داشته باشد. در این شرایط، نزدیک شدن به بزنگاه سیاسی و حالت انتظاری برای انتخابات، با ایجاد سدی در برابر دلار مانع از عبور این ارز از سقف 3500 تومانی شده است. 


بازار نفت


رشد اندک نفت با توافق مبهم

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، هر بشکه نفت خام آمریکا با رشد هفتگی 7/ 0 درصدی همراه شد. مذاکرات چهار صادرکننده بزرگ نفتی (روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا) رشد مقطعی نفت را رقم زد. اما تشدید نگرانی‌ها نسبت به پر شدن ذخایر با رسیدن حجم ذخایر نفت تجاری آمریکا به بالاترین میزان در 86 سال گذشته، خوش بینی‌ها را کمرنگ کرد. رئیس انرژی روسیه روز گذشته اعلام کرد در صورت توافق به حفظ تولیدات در سطح ژانویه، مازاد عرضه 3/ 1 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داشت. اما هم اکنون ایران قصد افزایش صادرات خود را تا یک میلیون بشکه دارد و تولیدات ژانویه روسیه 5/ 1 درصد بالاتر از میانگین سال 2015 است. فشار قیمت‌های پایین نفت نهمین هفته متوالی کاهش دکل‌های نفتی را رقم زد و با افت 26 موردی هم‌اکنون در پایین‌ترین سطح از دسامبر 2009 قرار دارد. 


بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا