عضو تشخیص مصلحت: کج فهمی از اقتصاد مقاومتی آسیب زاست

عضو تشخیص مصلحت: کج فهمی از اقتصاد مقاومتی آسیب زاست

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به ظرفیت های داخلی اقتصاد کشور را برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و گفت: کج فهمی از اقتصاد مقاومتی آسیب زا خواهد بود.

«محمدتقی مصباحی مقدم» عصر یکشنبه در مراسم رونمایی از گزارش های راهبردی رصد و ارزیابی عملکرد نهادهای متولی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه امام صادق (ع) افزود: اقتصاد مقاومتی در پناه توجه کامل به ظرفیت های داخلی کشور تحقق خواهد یافت.
وی اتخاذ رویکرد صادرات محور به جای واردات محور را از الزام های تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: همسایگی ایران با 15 کشور ظرفیت بسیار خوبی برای بخش خصوصی است تا با ارتباط پایاپای با این کشورها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
مصباحی مقدم محور قرار گرفتن روستاها و توجه به ظرفیت های علمی- اقتصادی استان های کشور را برای رسیدن به توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم ارزیابی کرد و ورود همه ظرفیت های کشور به خدمت اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.
وی گفت: دولت باید با تدوین لوایح کارشناسانه و ابلاغ آن به مجلس شورای اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی را سرعت دهد.
«الیاس نادران» عضو کمیسیون برنامه و بودجه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در این مراسم تهیه لایحه خروج از رکود از سوی دولت را با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد.
وی گفت: کارهای خوبی که برای تحقق این اقتصاد انجام شده است اما هنوز فاصله زیادی تا تحقق کامل آن دیده می شود.
«سیدمهدی زریباف» رئیس مرکز اسلامی توسعه و پیشرفت، در این مراسم گفت: اقتصاد مقاومتی به تدوین یک چارچوب و نماگرهای کیفی و فکری نیازمند است.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی باید از فکر آغاز شود و همه شئون کشور را دربرگیرد تا تحقق پیدا کند.
در این مراسم از 10 گزارش عملکردی و ارزیابی عملکرد نهادهای متولی اقتصاد مقاومتی رونمایی شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا