چهارشنبه جاری انجام می شود:

دومین عرضه عمده "پترول" برای خروج همیشگی یک سهامدار حقوقی

دومین عرضه عمده

دومین عرضه عمده "پترول" چهارشنبه جاری انجام می شود تا یک سهامدار حقوقی درصورت انجام معامله، برای همیشه از ترکیب این شرکت ۲ هزار میلیارد تومانی خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در پی اولین عرضه بلوک مدیریتی گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان معروف به "پترول" که 25 شهریور با 27 درصد سهام در فرابورس انجام شد، دومین عرضه عمده سهام این شرکت بزرگ و 2 هزار میلیارد تومانی اعلام شد.

به این ترتیب شرکت سرمایه گذاری ایران که مالک 1.16 درصد این شرکت است، چهارشنبه جاری 5 اسفند از طریق کارگزاری حافظ اقدام به عرضه نقد 232 میلیون سهم "پترول" به قیمت پایه هر سهم 170 تومان و به ارزش 39.4 میلیارد تومان می کند تا در صورت وجود مشتری و انجام معامله ، برای همیشه از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با نماد معاملاتی "پترول" از 16 دی 90 با کشف قیمت 142 تومانی هر سهم وارد فرابورس شده و در جریان عرضه بلوک 27 درصدی بیش از 5.5 میلیارد سهم به قیمت پایه هر سهم 180 تومان و به ارزش 999 میلیارد تومان توسط کنسرسیومی با بیش از 10 عضو و به رهبری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خریداری شد.

هلدینگ پتروشیمی فارس با 65 درصد به همراه شرکت بازرگانی پتروشیمی و گروه توسعه مالي مهرآيندگان با 7 و 6.6 درصد ، سهامداران اصلی پترول هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا