عرب تک، بورس دوبی را تکان داد

عرب تک، بورس دوبی را تکان داد

در پی ثبت بیشترین رشد چهار هفته اخیر شرکت هلدینگ عرب‌تک، بازار سهام دوبی افت روز کاری گذشته خود را جبران کرد؛ این در حالی بود که بورس ابوظبی با افت مواجه شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرب‌تک در معاملات امروز با رشد ۳.۷ درصدی مواجه شد و تعداد سهام معامله شده این شرکت به ۶۸ میلیون سهم رسید که بیش از تعداد سهام معامله‌شده سه روز گذشته و در حدود یک‌سوم از کل حجم معاملات شاخص عمومی DFM بوده است. این شاخص در معاملات امروز رشدی ۰.۱ درصدی داشت در حالی که شاخص عمومی بورس ابوظبی ۰.۲ درصد ریزش داشت.

عرب‌تک بزرگترین شرکت معاملاتی عمومی در امارات متحده عربی است. این شرکت روز شنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ ضرر خالص ۲.۳۵ میلیارد درهمی (۶۴۰ میلیون دلاری) را تجربه کرده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۴ این شرکت سود خالص ۲۱۴.۶ میلیون دلاری را به ثبت رسانده بود

نبیل فرحت، شریک تجاری در اوراق بهادار الفجر اعلام کرد: سرمایه‌گذاران امیدوارند که شرکت تحت مدیریت جدید حساب‌های خود را پاکسازی کند. خرده سرمایه‌گذاران در مورد پروژه خط لوله خوش‌بین هستند، پروژه‌ای که بر اساس برآورد شرکت ۱۹.۳ میلیارد درهمی خواهد بود.

عرب‌تک اعلام کرد که پشتوانه این شرکت ۱۹.۳ میلیارد دلار ارزش داشته و این شرکت به توفیق در کسب‌وکار خود ادامه خواهد داد. این شرکت که در حال ساخت شاخه‌ای از موزه لوور فرانسه در ابوظبی است، اعلام کرد که نامه‌ای از سوی وزارت حمل‌ونقل بحرین برای سرمایه‌گذاری مشترک ۱.۱ میلیارد دلاری با شرکت ساخت‌وساز TAV دریافت کرده است.  ماه گذشته، عرب‌تک قراردادی ۲ میلیارد درهمی با شرکت املاک الدار برای ساخت ۱۰۱۷ ویلا به امضا رسانده بود.

 بر اساس این گزارش، شاخص بورس قطر و عربستان هر دو رشدی ۰.۲ درصدی را تجربه کردند. شاخص MSM عمان با رشدی ۰.۱ درصدی مواجه شد و شاخص بورس بحرین ۰.۱ درصد سقوط کرد.

 

منبع : اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا