بهمن معاملات مسکن را زیر و رو نکرد

بهمن معاملات مسکن را زیر و رو نکرد

تعداد معاملات خرید و فروش و هم‌چنین اجاره مسکن در بهمن ماه سال جاری تغییر محسوسی نسبت به دی ماه نداشت.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بهمن ماه سال جاری در شهر تهران 18 هزار و 229 قرارداد خرید و فروش مسکن به ثبت رسید که نسبت به دی ماه با 128 مورد افزایش همراه بوده است.

وی افزود: در بخش اجاره شهر تهران نیز 16 هزار و 234 قرارداد در بهمن ماه ثبت شده که نسبت به دی ماه 79 مورد کاهش یافته و می‌توان گفت تغییر چندانی نیافته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، آمار قراردادهای خرید و فروش ثبت شده کل کشور در بهمن‌ماه سال جاری را 106 هزار و 496 مورد عنوان کرد و گفت: در بخش اجاره در کل کشور 59 هزار و 13 قرارداد به امضا رسیده است. بدین ترتیب در بخش فروش کل کشور نسبت به دی ماه 1242 مورد کاهش داشتیم و در بخش اجاره با 343 مورد افزایش مواجه بودیم.

عقبایی با بیان این‌که هنوز افزایش قابل توجهی در تعداد معاملات بخش مسکن صورت نگرفته تاکید کرد: بازار با ثبات همراه است و به اعتقاد من این وضعیت تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: برجام اثر کوتاه‌مدتی در بخش مسکن نخواهد داشت و اثرگذاری آن بیش از یک سال طول می‌کشد. با این حال پیش‌بینی می‌کنم در پایان تیرماه سال آینده معاملات مسکن رونق بگیرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا