معاون سازمان توسعه تجارت به ایسنا خبر داد

اختصاص بودجه برای تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی

اختصاص بودجه برای تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی

معاون سازمان توسعه تجارت از اختصاص ردیف بودجه برای تشکیل و سازماندهی کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات خبر داد.

مینا مهرنوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به نیاز تجارت از طریق کنسرسیوم‌های تخصصی اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه معاونت توسعه صادرات، تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی و شرکت‌های مدیریت صادرات است که در تلاش هستیم از طریق فراخوان‌ها و شناسایی شرکت‌های فعال این امر را محقق کنیم.

وی با بیان این‌که برای ایجاد شبکه هم‌افزایی و ارتباط میان شرکت‌های تجاری و ساماندهی کنسرسیوم‌های تخصصی ردیف بودجه اختصاص یافته است، افزود: 50 میلیارد تومان بودجه برای مشوق‌های زیرساختی و غیرنقدی در نظر گرفته شده است که بخشی از حمایت‌ها از کانال این مشوق‌ها به شکل برگزاری اجلاس بین شرکت‌ها و دیگر کارها مانند تشکیل شبکه‌های ارتباطی، تعریف مدیریت کسب‌وکار برای نماینده شرکت‌های حاضر در کنسرسیوم‌ها و غیره صورت می‌گیرد. از طرفی نیز مرکزی تحت عنوان مرکز اطلاع‌رسانی و مشاوره در نظر گرفته‌ایم که بخشی دیگر را هم از این طریق برای تحقق اولویت‌های معاونت توسعه صادرات اعمال می‌کنیم.

مهرنوش در ادامه با اشاره به لزوم تشکیل این کنسرسیوم‌ها اظهار کرد: یکی از ضعف‌های عمده تجارت کشور تخصصی‌نبودن شرکت‌های صادراتی است در حالی که ما نیاز به حضور در بازارهای هدف داریم.

وی افزود: راه‌حل تعریف شده از طرف سازمان توسعه تجارت تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی و ایجاد شبکه هم‌افزایی بین شرکت‌های صادراتی کشور است؛ به صورتی که بتوان این کار را از طریق شناسایی گروه‌های تجاری فعال و سازماندهی آنها انجام دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا