پیشرفت 70 درصدی آمادگی نیروگاه‌ها برای تابستان

پیشرفت 70 درصدی آمادگی نیروگاه‌ها برای تابستان

معاون هماهنگی تولید شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تاکنون 90 درصد از تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و 70 درصد کل تعمیرات و سرویس‌دهی نیروگاه‌ها برای برق‌رسانی تابستان آماده شده‌ است.

عبدالرسول پیشاهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که بخشی از تعمیرات نیروگاه‌ها مربوط به تعمیرات اساسی و برخی دیگر مربوط به تعمیرات دوره‌ای می‌شود، اظهار کرد: در تابستان گذشته نیروگاه‌ها با 97 درصد آمادگی وارد مدار شدند که این عدد بسیار مطلوب است و امیدواریم که برای تابستان سال جاری نیز چنین آمادگی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در سطح کشور 74 نیروگاه وجود دارد، عنوان کرد: از 460 واحد نیروگاهی کشور 170 واحد نیروگاهی ساخت داخل کشور است و مابقی نیروگاه‌ها با تنوع‌های مختلف و از کشورهای دیگر ساخته شدند.

معاون هماهنگی تولید شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در خصوص عمر نیروگاه‌های کشور گفت: عمر متوسط نیروگاه‌ها بین 20 تا 28 سال است که در این زمان با کارهایی همچون سرویس و نگهداری در ارتقاء بهره‌وری آنها گام بر می‌داریم.

به گفته پیشاهنگ سرویس و نگهداری و همچنین به‌روز نگه داشتن نیروگاه‌ها کار بسیار سخت و دشواری است به‌طوری که در طول سال 270 روز کاری برای آمادگی کامل نیروگاه‌ها در فصل تابستان داریم.

وی با بیان این‌که در سال جاری 88 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در تعمیرات داریم، اظهار کرد: شاید به نظر برسد که این عدد از عدد نصب شده بیشتر است و دلیل آن این است که برخی نیروگاه‌ها دوبار در سال سرویس و نگهداری می‌شوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا