تسریع در رونق اقتصادی به سود بازار سرمایه!

تسریع در رونق اقتصادی به سود بازار سرمایه!

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در گفتگویی با اشاره به این که برخی فعالان بازار سرمایه معتقدند در بسته تسریع در رونق اقتصادی، توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه نشده است، گفت: این گفته‌ها درست نیست.

 توجه به بازار سرمایه به معنی ریختن پول به این بازار نیست. در حال حاضر بازار سرمایه دچار بحران نقدینگی است و در شرایط انقباضی که بحران نقدینگی وجود دارد و بازار پول، رقیب بازار سرمایه است، کسی به سراغ بازار سرمایه نمی‌آید.
خدارحمی افزود: این بسته به سود بازار سرمایه است زیرا وقتی شرایط انبساطی شود و از جذابیت بازار پول کاسته شود، بورس رونق پیدا می کند.
وی تاکید کرد: این بسته باعث گشایش اقتصادی می‌شود و وقتی گشایش ایجاد شود طبیعتا بازار سرمایه هم رشد می‌کند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، این تحلیل‌گر ارشد بازار سرمایه اظهار داشت: بسته خروج تسریع در رونق اقتصادی برای یک بازه 6 ماهه است و باعث تحول کلی در اقتصاد کشور نمی‌شود. در واقع انتظار می‌رفت برجام زودتر به سرانجام و مرحله اجرا برسد اما این اتفاق نیفتاد و از آنجا که انتظار می‌رود آثار رفع تحریم از 6 ماه آینده آشکار شود در نتیجه برای این بازه 6 ماهه، این بسته در نظر گرفته شد.
خدارحمی تصریح کرد: وقتی وضعیت بخش واقعی اقتصاد بهتر شود حتما بازار سرمایه نیز بهبود پیدا می کند و منتفع می‌شود. اما نگرانی این است که این بسته از چه زمانی قرار است به مرحله اجرا دربیاید؟ تا پایان سال 5 ماه باقی مانده و اگر قرار باشد این اجرایی شدن این بسته نیز دو ماه طول بکشد، تاثیر چندانی نخواهد داشت. همچنین باید مشخص شود حجم تسهیلاتی که قرار است پرداخت شود چقدر است؟ هنوز جزئیات و متولی اجرای این بسته نیز روشن نشده است و به نظر می‌رسد برای اجرای آن فکر چندانی نشده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا