سالانه 6.7 میلیون بشکه میعانات گازی صادر می شود

سالانه 6.7 میلیون بشکه میعانات گازی صادر می شود

شرکت پالایش گاز فجر جم سالانه 6 میلیون و 700 هزار بشکه میعانات گازی را صادر می کند.

 

رئیس پایانه بندر صادراتی بندر سیراف، گفت: این میزان میعانات گازی، از طریق بندر صادراتی سیراف واقع در استان بوشهر به کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن و همچنین امارات متحده عربی صادر می شود.
محمد کریم ناظمی افزود: این میعانات گازی، با استفاده از پمپهای مخصوص و از طریق دو خط لوله 10 اینچی به طول 42 کیلومتر از پالایشگاه فجر جم به این بندر ارسال می شود.
وی افزود: این تاسیسات با چهار مخزن 40 هزار مترمکعبی، امکان بارگیری هزار و 200 تن میعانات گازی در هر ساعت را دارد بنابراین بارگیری کشتی های 40 هزار تنی در حدود 30 ساعت زمان می برد و به طور متوسط هر هفته یک کشتی در این بندر بارگیری می کند.
ناظمی با بیان اینکه این پایانه در سال 1369 ساخته شد، افزود: در 25 سال گذشته بیش از هزار و 200 کشتی در این پایانه بارگیری و میعانات تولید شده در پالایشگاه فجر جم را به کشورهای دیگر و از جمله کشورهای شرق آسیا صادر کرده اند.
رئیس پایانه بندر صادراتی سیراف با اشاره به حساسیت بالای فعالیتهای این صنعت در بخش سنجش و مترینگ افزود: عملیات سنجش کیفیت و مقدار میعانات گازی تحویلی از سوی کارشناسان پالایشگاه و با استفاده از آزمایشگاههای پیشرفته انجام می شود.
ناظمی افزود: صادرات میعانات گازی از سوی شرکت بازرگانی گاز ایران و با نظارت اداره نظارت بر صادرات وزارت نفت و سازمان بنادر و کشتیرانی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از این محصولات، نفتا است که در تهیه بنزین با کیفیت در کشورهای مقصد استفاده می شود گفت: بی شک می توان این محصول را در کشور فراوری کرد که در این صورت، ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا