عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

نگاه به بخش خصوصی در جامعه نیازمند تغییر است

نگاه به بخش خصوصی در جامعه نیازمند تغییر است

همدان- عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه باید برای فعالان اقتصادی در جامعه ارزش قائل شد، گفت: نگاه به بخش خصوصی در جامعه نیازمند تغییر است.

منوچهررضایی عصر چهارشنبه در نشست استاندارهمدان با فعالان اقتصادی به عنوان نماینده فعالان اقتصادی استان همدان با بیان اینکه شرایط سخت بر صنعت و تولید برای فعالان اقتصادی به وجود آمده است و برای بیان مشکلات جمع شدیم، اظهار داشت: برجام به فرجام رسیده اما کار تمام نشده است و از سال گذشته برداشته شدن تحریم ها بیان شده بود.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: علاوه بر تحریم های بین المللی یک سری تحریم داخلی نیز بر مشکلات اقتصادی تاثیر می گذارد.

وی در ادامه سخنانش گفت : مطالبی که می گوئیم به چند بخش باز می گردد که یک مورد در برگیرنده دستگاه اجرایی و شامل تصمیمات ملی بوده است.

رضایی در این مورد گفت:  بخش دوم به شرایط اقتصادی حاکم بر جهان ناشی از بحران اقتصادی مربوط می شود و بخش سوم نیز شامل تهدید ها و فشارهای همیشگی دشمنان بر این ملت بوده است.

رضایی با تاکید بر این موضوع که باید برای فعال اقتصادی ارزش قائل شد، اظهار کرد: باید نسبت به فعال اقتصادی در جامعه تغییر نگاه به وجود آید به طوریکه اگر فعال اقتصادی نباشد، بخش اقتصادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز احترام به بخش خصوصی وجودندارد، گفت: دیوان سالاری باید از این کشور بیرون برود و کارشناس دستگاه دولتی بداند فعال اقتصادی یک ارزش است که وارد اداره می شود و مشکلات آن را به طور قانونی حل کند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن، تجارت استان همدان گفت: متاسفانه نگاه مجرمانه به فعالان اقتصادی در دستگاه های دولتی و دستگاه قضایی وجود دارد.

رضایی با تاکید بر اینکه دولت با همراهی ملت می تواند کوله بار رکود را بلند کند، گفت: دولت و افراد دولت که خادم مردم هستند باید این نگاه را تغییر دهند و امیدوارم به زودی این مشکل حل شود و پیام بخش خصوصی را به مراجع ذی ربط برسانید تا منجر به نتیجه شود.

وی در این خصوص ادامه داد: این نگرش هرچه شهرها کوچکتر می شوند غلظت آن بیشتر می شود و فعالان اقتصادی انتظار دارند که نگاه ها بلند باشد و همانطور که امکانات در تهران و تبریز و شهرهای بزرگ در اختیار فعالان اقتصادی بوده در همدان نیز باشد.

وی به برخی دیگر از خواسته ها و مشکلات فعالان اقتصادی استان همدان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلات مربوط به شرکت شهرک های صنعتی استان همدان  بوده و آن هم گرفتن جریمه های دیرکرد از فعالان اقتصادی در این شرایط اقتصادی است چراکه جریمه ها سنگین بوده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان به دیگر مشکلات فعالان اقتصادی در خصوص مسائل بیمه تامین اجتماعی و قوانين حاکم بر آن اشاره داشت و افزود: مشکل دیگر مالیات و افزایش چند برابری مالیات ها بوده در حالی که فعال اقتصادی سود چندانی ندارد.

رضایی به مشکل قانون کار و مشاغل سخت و زیان آور نیز اشاره کرد و بیان داشت: این قانون به ضرر کارفرما تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید بیش از این در کنار دولت باشد، افزود: هم اندیشی ها و نشست با مدیران اجرایی استان با خانه صنعت، معدن و تجارت باید بیشتر شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا