معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

48 هزار نفر تاکنون برای تعویض تاکسی فرسوده ثبت نام کرده اند

48 هزار نفر تاکنون برای تعویض تاکسی فرسوده ثبت نام کرده اند

تهران- ایرنا- معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ثبت نام 48 هزار نفر برای تعویض تاکسی فرسوده تا دیروز (سه شنبه) خبر داد و گفت: بیشتر ثبت نامی ها در شهرهای بزرگ انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمید پورمحمدی عصر امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین افراد ثبت نام کننده در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، قم، رشت و شیراز بوده است.
به گفته وی، از 48 هزار ثبت نامی حدود 42 هزار دستگاه پیکان بوده است که باید از رده خارج شوند.
این مقام مسئول ادامه داد: در اجرای این طرح 85 درصد درخواست ها برای دریافت پژو و 15 درصد برای دریافت سمند بوده است.
وی با بیان اینکه کار ثبت نام تاکسی های فرسوده تا فردا(پنجشنبه 29 بهمن) به پایان می رسد، افزود: سقف تعیین شده برای کل خودروهای فرسوده کشور 90 هزار تاکسی است؛ در حال بررسی هستیم که ظرفیت باقیمانده را به تاکسی های برون شهری اختصاص یا اینکه زمان 10 ساله در نظر گرفته شده برای تاکسی را فرسوده به 9 سال کاهش دهیم.
پورمحمدی ادامه داد: البته باید این طرح ها بررسی و به صورت گام دوم، برای رفع مشکل فرسودگی تاکسی ها استفاده شود.
وی ادامه داد: البته با همکاری بانک ها، طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده از اسفندماه اجرایی می شود به نحوی که در این ماه هشت هزار تاکسی فرسوده، در فروردین ماه هفت هزار تاکسی فرسوده و سپس تا 6 ماه ماهانه 15 هزار خودرو جایگزین خواهد شد.
وی افزود: اگر در شهریورماه 90 هزار تاکسی فرسوده داشته باشیم کار تعویض آن انجام می شود.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای هر تاکسی نیز گفت: مجموع اعتبار برای هر تاکسی 300 میلیون ریال است که از این رقم 200 میلیون ریال توسط بانک ها تسهیلات با نرخ 16 درصدی ارائه می شود و 100 میلیون ریال باقیمانده نیز از طریق 50 میلیون ریال کمک دولت خواهد بود؛ بنابراین آورده شخص 50 میلیون ریال خواهد بود که این کمک زیادی به تعویض تاکسی های فرسوده می کند؛ ضمن اینکه به کاهش آلودگی محیط زیست نیز کمک خواهد کرد.
پورمحمدی، کمک به تولید خودرو در کشور و صرفه جویی در انرژی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: تاکسی های فرسوده کاربراتوری بودند به همین دلیل مصرف بنزین بالایی داشتند اما تاکسی های جدید، دوگانه سوزند.
وی زمان اجرا شدن این طرح را اسمفندماه امسال اعلام کرد.
براساس معیار تعیین شده، خودروهایی تاکسی فرسوده محسوب می شوند که عمر آنها بیش از 10 سال باشد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا