قالیباف اصل عنوان کرد

تسهیل در جذب سرمایه‌گذاران خارجی با یک پیش شرط

تسهیل در جذب سرمایه‌گذاران خارجی با یک پیش شرط

مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به اینکه اجرای صحیح حاکمیت شرکتی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی کمک کند، گفت: حاکمیت شرکتی در مسیر منافع ذی‌نفعان حرکت کرده و می‌توان آن را به مدینه فاضله اقتصادی تشبیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس تهران امروز در همایش حاکمیت شرکتی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد گفت: رویکرد همایش حاکمیت شرکتی در راستای اقتصاد مقاومتی تبیین شده و در پیدا کردن به چهار اصل شفافیت، عدالت، رعایت حقوق ذی‌نفعان و پاسخگویی از کارکردها و اصول حاکمیت شرکتی است.

دبیر همایش حاکمیت شرکتی با بیان اینکه بحران‌های اقتصاد جهانی به دلیل عدم وجود حاکمیت شرکتی رخ داد گفت: اجرا نشدن صحیح حاکمیت شرکتی امکان دنبال کردن منافع شخصی مدیران را رقم خواهد زد، لذا اهمیت حاکمیت شرکتی دوچندان شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر فضای کسب و کار گسترده شده، این موضوع دسترسی به اطلاعات شفاف را مورد توجه قرار داده است که دسترسی به اطلاعات شفاف از طریق حاکمیت شرکتی رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این اجرای صحیح حاکمیت شرکتی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی کمک کند. زیرا مباحثی همچون اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی به تسویه وجوه و نگهداری سهم از طریق حاکمیت شرکتی انجام می‌شود.

قالیباف اصل تصریح کرد: همچنین در اقتصاد مقاومتی رعایت انصاف و حمایت از بخش خصوصی و همچنین شفافیت اطلاعاتی از طریق اجرای حاکمیت شرکتی ممکن می‌شود زیرا در ادبیات اقتصاد مقاومتی و حاکمیت شرکتی موضوع افزایش شفافیت یک فصل مشترک است و شفاف شدن فضای اقتصادی به رشد اقتصادی منجر می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت بورس، اجرای حاکمیت شرکتی ارزش شرکت‌ها را افزایش داده و اعتماد را گسترش می‌دهد. علاوه بر اینکه با افزایش اعتماد دارایی شرکت‌ها افزوده شده و ریسک آنها کاهش می‌یابد. همچنین حاکمیت شرکتی روابط درون‌سازمانی را تنظیم کرده و به توزیع عادلانه شرکت کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه حاکمیت شرکتی فساد مالی را کنترل می‌کند، افزود: در حال حاضر سازمان بورس در بخش حاکمیت شرکتی نگاه ویژه‌ای دارد و با توجه به قوانین اسلامی اجرای حاکمیت شرکتی امری ضروری است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا