ثبت عجیب‌ترین تخلف مالی در «رفاه» +سند

ثبت عجیب‌ترین تخلف مالی در «رفاه» +سند

با توجه به اینکه فرد متخلف در پایان سال 85 از سمت خود استعفا کرده، چگونه توانسته برداشت از حساب فروشگاه رفاه را تا سال 91 ادامه دهد؟ در عین حال، بازرسی و نظارت بر عملکرد مالی این فروشگاه، چگونه است که طی 11 سال، کسی متوجه این تخلفات میلیاردی نشده و کارمند متخلف، 33 میلیارد ریال نیز سود از محل این برداشت های غیرقانونی، به جیب زده است و اکنون نیز متواری است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صبحانه، نبود یک ساختار شفاف و با نظارت پذیری کامل در برخی مجموعه های بزرگ، طی سالهای گذشته موجبات فراهم آمدن تخلفات و فسادهای ریز و درشتی شده است که در قضایای بانکی، مردم و عمده رسانه ها از تعبیر "اختلاس" برای معرفی آن یاد می کنند.

تخلف 3 هزار میلیاردی و برخی اتفقات تلخ دیگری که در حوزه بانکداری کشورمان رخ داده، از جمله مصادیق مهم و قابل تامل نبود این اتاق شیشه ای در اقتصاد کشورمان بویژه در بنگاهها و مراکز مالی بزرگ است. البته خوشبختانه طی سالهای اخیر علاوه بر تصویب مقررات جدید و به روز و نیز هوشیارسازی مدیران مربوطه، قوه قضائیه نیز طرح های خوبی برای برخورد قاطع با این مفاسد داشته است.

اما هنوز هم بررسی برخی اسناد مالی و فعالیت های اقتصادی برخی مجموعه های بزرگ، نشان از وجود مشکلاتی که در بالا ذکر شد، دارد. به عنوان مثال مروری بر آخرین صورت های مالی تایید شده توسط حسابرس قانونی فروشگاههای زنجیره ای رفاه که یکی از مشهورترین برندها در این حوزه محسوب می شود، موضوعی تلخ و قابل تاسف را آشکار می سازد.

این فروشگاه که هیئت مدیره آن شامل بانک ملی ایران و سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان دو مجموعه بزرگ دولتی و دو بانک خصوصی هستند، در بخش اقلام راکد صورتهای مالی خود شاهد یک سوء استفاده عجیب است. بر اساس این گزارش بازرس قانونی، فردی به نام "الف.ع" از کارکنان اسبق این شرکت، بابت برداشت مبلغ 53 میلیارد ریال طی سالهای 1380 تا 1391 از طریق جعل مدرک و تبانی از حساب این فروشگاه متهم است.


این گزارش اضافه کرده است که "این رقم و سود متعلقه به آن، مجموعا شامل 86 میلیارد ریال می شود که اقدامات دفتر حقوقی با توجه به در دسترس نبودن این فرد، تا تاریخ تهیه این گزارش جدید (شهریور 94) به نتیجه نرسیده است!"

در تشریح این بخش از گزارش مذکور، حسابرس فروشگاه زنجیره ای رفاه اعلام کرده است این فرد که از دو حساب سپرده کوتاه مدت فروشگاه، برداشت می کرده است در اسفند سال 1385 از سمت خود در این فروشگاه استعفا داده بوده و پرونده همچنان در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

حال این سوال مهم مطرح می شود که اگر طبق اعلام رسمی بازرس قانونی شرکت، فرد متخلف در پایان سال 85 از سمت خود استعفا کرده، چگونه توانسته برداشت از حساب فروشگاه رفاه را تا سال 91 ادامه دهد؟ در عین حال، بازرسی و نظارت بر عملکرد مالی این فروشگاه، چگونه است که طی 11 سال، کسی متوجه این تخلفات میلیاردی نشده و کارمند متخلف، 33 میلیارد ریال نیز سود از محل این برداشت های غیرقانونی، به جیب زده است و اکنون نیز متواری است؟

با توجه به اینکه، هیئت مدیره این فروشگاه، شامل 3 بانک مشهور است، صبحانه بررسی های خود را جهت مشخص شدن نحوه مدیریت مالی نمایندگان این 3 بانک در این فروشگاه ادامه خواهد داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا