رئیس کمیسیون تخصصی تحقیقات اتاق بازرگانی مازندران:

نقشه راه برای توسعه صنعت در مازندران تعریف شود

نقشه راه برای توسعه صنعت در مازندران تعریف شود

ساری - رئیس کمسیون تخصصی تحقیقات خدمات فنی و مهندسی وفن‌آوری اطلاعات اتاق بازرگانی مازندران گفت: برای توسعه صنعت در استان باید نقشه راه تعریف شود تا به اهداف دست‌یابیم.

سیدباقراصفهانی ظهر چهارشنبه در جلسه برسی چگونگی توسعه فن‌آوری در مازندران که در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شداظهارداشت: واحد آران دی برای شرکت‌های بزرگ و دارای تولیدات انبوه باید راه‌اندازی شود.

وی بابیان این‌که ایران از ۸۰ خانواده صنعتی تشکیل‌شده است افزود: ایران در خودروسازی صاحب صنعت است و اگر دولتمردان در این زمینه خوب عمل کنند ایران ظرفیت تبدیل‌شدن به چین منطقه را دارا است.

اصفهانی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که توانایی فعالیت با شرکت‌های بزرگ کشور را دارا هستند باید در مازندران شناسایی و از طریق پارک علم و فن‌آوری به اتاق بازرگانی مازندران معرفی شوند و  شرکت‌هایی که در این زمنیه دارای مشکل هستند شناسایی و مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

رئیس کمسیون تخصصی تحقیقات فنی و مهندسی مازندران افزود: شرکت‌های صنعتی و تخصصی گروه‌های زیرمجموعه خود را جمع‌آوری کرده و مجموعه‌هایی که درزمینهٔ ارتقا تکنولوژی دارای مشکل هستند به اتاق معرفی کنند تا موانع مرتفع شود.

وی بابیان این‌که مازندران درزمینهٔ تولید طیور و گوشت مرغ ظرفیت بسیار خوبی را دارا است گفت: روسیه درزمینهٔ صنعت طیور بسیار ضعیف است و نیاز خود رااز آرژانتین تأمین می‌کند که به دلیل نزدیکی مازندران به این کشور می‌توانیم درزمینهٔ صادرات تکنولوژی طیور و تولید این صنعت به روسیه موفق باشیم.

اصفهانی تأکید کرد: باید با همکاری سازمان صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، دانشگاهاجلسات مشترکی برای شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها برگزار کنیم و در همین زمینه یک نرم‌افزار طراحی و داده‌ها در آن تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری را در مازندران باید مدیریت کنیم تا سرمایه‌گذار علاوه بر سرمایه‌گذاری صاحب سود هم شویم وفضای سبز و محیط‌زیست را هم در فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری در نظر بگیرد.

اصفهانی مشکلات تکنولوژِی صنعت وانداشتن نقشه راه عنوان کرد و گفت: برای پیشرفت واحد پژوهش و استفاده از نخبگان باید نقشه راه تعریف شود تا از وضعیت موجودو پتانسیل‌ها شناخت پیدا کنیم و راهکارهای  مطرح‌شده در جلسات پیگیری شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا