نهاوندیان: با نظام تعرفه از تولید حمایت می کنیم

نهاوندیان: با نظام تعرفه از تولید حمایت می کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اجازه نمی دهیم تولید داخلی در برابر تکانه های خارجی آسیب ببیند و با نظام تعرفه،‌ از تولیدکنندگان حمایت می کنیم.

 

روز گذشته محمد نهاوندیان در «ششمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» با بیان این مطلب اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد صنایع داخلی در برابر تکانه های خارجی 1.5 سال اخیر آسیب ببینند و در سال آینده، تولید داخلی با تعرفه ها، مورد حمایت قرار خواهند گرفت و دیدگاه های تولیدکنندگان داخلی در اعمال تعرفه ها، مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با سرمایه گذاری گسترده ایران در صنعت فولاد طی 2 دهه گذشته، این صنعت بخش غیر قابل انکار توسعه اقتصاد ایران خواهد بود. همچنین به دلیل نیاز داخلی به رشد پایدار و صادرات، اشتغال زایی بالا و مزیت نسبی این صنعت در بخش انرژی و نیز وجود معادن، سرمایه گذاری در این صنعت ضرورت دارد.
نهاوندیان ادامه داد: این موارد حاکی از این است که صنعت فولاد آمده تا استقرار و ارتقا یابد.
 رئیس دفتر رئیس جمهور  با بیان اینکه سیاست گذاری ما برای صنعت فولاد، این واقعیت را برای همگان روشن می سازد که در سرمایه گذاری تجاری و صنعتی، توجه به تولید داخلی را ادامه خواهیم داد، گفت: تلاش برای افزایش بهره وری را نباید فراموش کنیم و برای افق پیش رو، باید بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم. لازمه آن استفاده از فناوری های نوین، توجه به صرفه مقیاس، اصلاح و تسهیل رویه های گمرکی و اعمال توجه لازم برای سیاست های تعرفه ای در واردات و صادرات است.
نهاوندیان اظهار داشت: تولید صادرات گرا در صنعت فولاد همچون دیگر صنایع باید مورد توجه قرار گیرد. این در حالی است که در گذشته سیاست های تشویقی نیز وجود داشت اما برای اجرای دقیق تر، باید اطمینان حاصل کنیم همه واحدهایی که در زنجیره تولید و صادرات قرار دارند، ذینفع شوند.
وی پیش بینی کرد: با اوج گیری رونق این حوزه در سال 95، تقاضا برای فولاد افزایش می یابد و باید برای بازار داخلی و صادراتی، برنامه مناسب داشته باشیم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا