جزئیات توافق گازی تهران-تفلیس؛

اولین قرارداد فصلی صادرات گاز ایران امضا می‌شود

اولین قرارداد فصلی صادرات گاز ایران امضا می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز با اشاره به توافق و مذاکرات مقدماتی گازی ایران و گرجستان، گفت: با امضای قرارداد، ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز ایران به این کشور منطقه قفقاز صادر می‌شود.

علیرضا کاملی در تشریح مذاکرات گازی انجام شده با «کاخا کالادزه» وزیر انرژی گرجستان در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به روند مذاکرات، احتمال صادرات ٢٠٠ میلیون متر مکعب به گرجستان در یک دوره ۸ ماهه قوت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اعلام اینکه توافق گازی با گرجستان بر اساس توافق «برد-برد» خواهد بود، تصریح کرد: صادرات گاز به این کشور محور اصلی مذاکرات ایران و گرجستان در تهران به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و دولتی گرجستان خواستار خرید گاز از ایران هستند، اطهار داشت: مذاکرات جدی با بخش خصوصی و دولتی گرجستان هم اکنون در حال انجام است و امیدواریم با توجه به توافق‌های انجام شده به زودی به نتیجه خوبی رسیده و صادرات گاز به این کشور نهایی شود.

کاملی با یادآوری اینکه پیش بینی می‌کنیم از سال آینده صادرات گاز ایران به گرجستان آغاز شود، تاکید کرد: براساس توافق انجام شده، قرار است ٢٠٠ میلیون متر مکعب گاز در یک دوره ۷ ماهه به این کشور صادر شود.

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با بیان اینکه در این دوره ۷ ماهه قرار است موضوع عملی بودن صادرات گاز به گرجستان بررسی شود، اظهارداشت: گرجستان باید مجوزهای لازم برای انتقال گاز را از مقام‌های ارمنستان دریافت کند.

این مقام مسئول با اشاره به مزیت‌های اقتصادی صادرات گاز ایران به گرجستان، خاطرنشان کرد: اگر این موضوع برای دو کشور قطعی باشد، قرارداد میان مدت و بلند مدت با این کشور امضا می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا