رئیس هیات مدیره مرکز تحقیقات موتور:

نسل جدید موتورهای پایه گاز سوز بر روی خودرو داخلی نصب می شود

نسل جدید موتورهای پایه گاز سوز بر روی خودرو داخلی نصب می شود

تهران- ایرنا- رئیس هیأت مدیره مرکز تحقیقات موتور گفت: نسل جدید موتور پایه گازسوز طراحی و ساخته شده و در حال آماده سازی برای نصب روی خودروی سمند سورن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مصطفی میرسلیم روز سه شنبه در حاشیه نهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز در محل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: موتور پایه گازسوز جدید نمونه تقویت شده موتور قبلی است و 50 درصد توان بیشتری تولید می کند و با مصرف بهینه به محیط زیست هم کمک می کند.
وی به تاریخچه تصمیم گیری برای طراحی موتورهای داخلی از سال 1381 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پس از 4 سال کار با همکاری مشاوران باسابقه در زمینه طراحی موتور، به دانش فنی طراحی موتور داخلی دست یافتیم و سیاست مصوب این بود از گاز به عنوان منبع اصلی انرژی در این موتورها استفاده شود.
میرسلیم با توضیح کوتاهی درباره نسل قبلی موتورهای پایه گازسوز اضافه کرد: خودروهای ردیف 'الف' (تکنولوژی قدیم) و 'ب' (تکنولوژی جدید) قابلیت استفاده از نسل تازه موتورهای پایه گازسوز را دارند.
کارشناس صنعت خودرو ایران سرمایه گذاری انجام شده برای طراحی موتور ملی را 450 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تولید انبوه این موتور به همین میزان سرمایه گذاری نیاز است.
وی با ارائه توضیحاتی در مورد خودروهای دو نیرو یا هیبریدی که هم از برق و هم از احتراق داخلی استفاده می کنند، گفت: در این خودروها امکان بازیافت انرژی وجود دارد و ترمز می تواند به جای گرما، برق تولید کند که باعث کاهش مصرف سوخت تا 30درصد می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نمونه ای از این خودرو در فروردین ماه امسال آماده شد، اما قیمت تمام شده آن 50 تا 100 درصد بیش تر از خودروی معمولی خواهد بود و مردم از آن استفاده نخواهند کرد مگر آنکه یارانه به آن اختصاص بیابد همانگونه که در سایر کشورها چنین است.
میرسلیم تاکید کرد: در سایر نقاط جهان به خصوص آمریکا که از خودروهای هیبریدی استفاده می کنند، یارانه قابل توجهی برای استفاده از این خودروها اختصاص داده می شود.
وی افزود: استفاده از این نوع موتورها در اقتصاد ملی مزیت ایجاد می کند. خودرویی که ما طراحی کردیم، مصرف سوخت را به 4.2 لیتر در 100 کیلومتر کاهش می دهد که متناسب با آن تولید آلاینده ها نیز کاهش می یابد.
نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و تعداد زیادی از متخصصان داخلی و خارجی از 10 کشور جهان در حوزه های صنعت خودرو، موتور و نفت صبح امروز سه شنبه آغاز به کار کرد.
هدف این همایش تدوین سند راهبردی سوخت، قوای محرکه ،محیط زیست کشور و ارتقاء تعامل و همکاری صنعت نفت و خودرو عنوان شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا