مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی

امسال هیچ شرکتی تندیس زرین تعالی سازمانی نگرفت

امسال هیچ شرکتی تندیس زرین تعالی سازمانی نگرفت

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری سیزدهمین همایش جایزه ملی تعالی سازمانی خبر داد و گفت: صنایع معدنی و بانک‌ها متعالی‌ترین شرکت‌ها در سال‌های گذشته بودند اما در سال جاری هیچ شرکتی موفق به دریافت تندیس زرین نشده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدعلی محمدی امروز - سه شنبه - در نشست خبری سیزدهمین همایش جایزه ملی تعالی سازمانی که با موضوع چاوکی و تاب‌آوری در شرایط پساتحریم برگزار می‌شود، اظهار کرد: شروع این همایش از سال 1382 بوده و هدف آن این است که شرکت‌های علاقه‌مند به قرار گرفتن در مسیر توسعه مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با بیان این‌که در طول 13 سال گذشته 600 سازمان بزرگ و متوسط 1200 بار مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: همایش باعث شده متوسط نمره تعالی سازمان‌هایی که در مسیر جایزه قرار گرفته‌اند سال به سال بهبود یابد.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که این مدل هم عملکرد و هم توانمندی سازمان‌های ارزیابی شده را می‌سنجد، درباره‌ ضرورت برگزاری این همایش افزود: ضرورت برگزاری این همایش تعیین شرایط سازمان‌ها از بعد عملکرد و قابلیت‌ها برای دریافت بازخورد و قرار گرفتن در مسیر توسعه است.

محمدی همچنین با اشاره به ذی‌نفعان برگزاری همایش جایزه ملی تعالی سازمانی اظهار کرد: ذی‌نفعان این همایش خود بنگاه‌ها، بنگاه‌های رقیب که به دنبال الگوبرداری هستند، سیاست‌گذاران در سطح جامعه، مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشترک در ایران هستند.

وی با بیان اینکه از گروه‌های مختلف در این همایش هر ساله شرکت می‌کنند، گفت: امتیاز برخی از گروه‌های کسب و کار مانند غذا و دارو و خدمات تخصصی و مشاوره به طور میانگین در طول این 13 سال رشد 22 درصدی داشته که این موضوع نشان از فرآیند برتری‌جویی بنگاه‌ها با شرکت در این همایش را دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، بانک‌ها و صنایع معدنی با متوسط امتیاز 425 و 415 از 1000 امتیاز متعالی‌ترین سازمان‌های کشور هستند.

همچنین در این نشست مهدی اسماعیلی رخ - مدیر مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی - با بیان اینکه فراخوان این همایش از ابتدای سال به سازمان‌های مختلف داده می‌شود، اظهار کرد: شاخصه‌های یک سازمان متعالی شامل رضایت مشتریان، دستیابی به نتایج خوب و حفظ آن، ارتقای قابلیت‌ها به صورت مداوم، تعهد به آینده پایدار، رهبری با دوراندیشی، مدیریت با چابکی، موفقیت از طریق استعداد کارکنان و خلاقیت و نوع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی براساس میانگین درصد رشد سالیانه و میزان امتیاز متوسط در طول سال‌های اخیر سنجیده می‌شوند که از نظر میانگین رشد بخش غذا و دارو و سلامت با 22 و 20 درصد دارای بیشترین رشد سالیانه هستند و صنایع معدنی و بانک‌ها نیز بیشترین متوسط امتیاز را در طول 13 سال گذشته به خود اختصاص دادند.

به گفته اسماعیلی رخ، در این همایش به سازمان‌هایی که بین 450 تا 550 امتیاز کسب کنند تندیس بلورین، سازمان‌هایی که بین 550 تا 650 امتیاز کسب کنند تندیس سیمین و به سازمان‌ها با امتیاز بالاتر از 650 تندیس زرین تعلق می‌گیرد که البته به برخی از بنگاه‌های اقتصادی با امتیاز پایین‌تر از 450 تقدیرنامه داده می‌شود.

وی گفت: در سال جاری هیچ شرکتی موفق به دریافت تندیس زرین نشده و سه تندیس سیمین و شش تندیس بلورین به همراه 35 تقدیرنامه به سازمان‌های شرکت‌کننده در این همایش ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا