امروز در دوحه

وزرای نفت عربستان و روسیه دیدار می‌کنند

وزرای نفت عربستان و روسیه دیدار می‌کنند

وزرای نفت عربستان سعودی و روسیه امروز(سه‌شنبه) در دوحه قطر درباره بازار نفت دیدار و گفت‌وگو می کنند.

به گزارش ایسنا،‌ در روزهای گذشته تحرک مقامات نفتی کشورهای صادرکننده نفت برای اتخاذ اقدامی به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت طلای سیاه بالا گرفته است.

امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه اعلام کرده که به زودی درباره شرایط جدید بازار با عربستان و قطر رایزنی خواهد کرد.

کاچیکوو افزود: مذاکرات و رایزنی ها افزایش یافته است. فکر میکنم وقتی ما در ماه دسامبر دیدار کردیم اعضای اوپک به ندرت با هم مشورت می‌کردند و همه از منطق مواضع خود دفاع می‌کردند.

وی گفت: اکنون فکر می‌کنم آنها به کمبودها نگاه می‌کنند و اینکه حالت مطلوب چیست.

پیشتر الوجیو دلپینو، وزیر نفت ونزوئلا که همچنین ریاست شرکت ملی نفت ونزوئلا را برعهده دارد در جریان سفر دوره‌ای به کشور‌های تولید‌کننده با مقامات نفتی روسیه و عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارها پیشنهاد کرد که تولید نفت در سطوح کنونی ثابت شود.

یک منبع آگاه می‌گوید: اگرچه این ایده با استقبال عربستان مواجه شد، اما گفت‌وگوها در سطح اولیه باقی مانده و ریاض در این زمینه اقدامی نخواهد کرد مگر اینکه تهران با کاهش عرضه موافقت کند.

ایران روز گذشته اعلام کرد که تولید نفت خود را روزانه 400 هزار بشکه افزایش داده و در حال نزدیک شدن به وعده افزایش روزانه 500 هزار بشکه ای تولید خود پس از لغو تحریمها است.

در همین حال ایران همچنین اعلام کرد که چهار میلیون بشکه نفت به فرانسه، روسیه و اسپانیا صادر کرده که اولین محموله تحویلی به اروپا از زمان لغو تحریمهاست.

مقامات ایران تاکید دارند که این کشور به نحوی تولید نفت خود را افزایش خواهد داد که باعث کاهش بیشتر قیمت نفت که طی 18 ماه گذشته سقوط بیش از 50 درصدی را تجربه کرده، نشود.

وزیر نفت نیجریه درباره اینکه آیا تولیدکنندگان نفت میتوانند به نقطه ای برسند که یک استراتژی مشخص وجود داشته باشد گفت: در زمینه کاهش یا توقف تولید خیر، فکر نمی‌کنم بتوانیم به آنجا برسیم. اما انرژی زیادی در پس این ایده وجود دارد.

وی افزود: هرچه به تاریخ نشست اوپک نزدیک میشویم شاهد افرادی بیشتری خواهیم بود که در این گفت‌وگوها فعال خواهند شد و برای پیدا کردن راهی تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا