عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در گفتگو با مهر مطرح کرد:

پتانسیل صادرات محصولات کشاورزی در خوزستان بالاست

پتانسیل صادرات محصولات کشاورزی در خوزستان بالاست

اهواز - عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت:کشورهای حاشیه خلیج فارس پتانسیل‌های بسیاری برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی دارند و استان خوزستان نیز این پتانسیل را داراست.

سید محمد ابراهیم علوی در حاشیه نخستین نشست مشترک فعالان اقتصادی کشور ایران و عمان در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: استان خوزستان بیشتر با صنایع نفت و گاز شناخته می شود در صورتی که در زمینه محصولات کشاورزی نیز از پتانسیل های بسیاری برخوردار است به گونه ای که در این استان می توان در ۱۲ ماه سال سبزیجات و مرکبات برداشت کرد.

وی با اشاره به فرصت های اقتصادی به وجود آمده در راستای نزدیکی خوزستان با کشورهای همجوار همچون عراق افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس از پتانسیل های بسیاری برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی برخوردار هستند.

علوی تصریح کرد: با برنامه ریزی منسجم و مفید از سوی نخبگان خوزستان می توان در طول بازه زمانی ۱۰ ساله تحولی در بخش های مختلف اقتصادی منطقه به وجود آورد. بخش دولتی به طور معمول با کمبود بودجه مواجه است به همین دلیل باید برنامه ریزی های صورت گرفته را بر اساس ظرفیت های خصوصی تدوین کرد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اظهار کرد: در این زمان بحث گردشگری در خصوص کسب درآمدهای غیرنفتی از اهمیت بسیاری برخوردار است که استان خوزستان باید در این زمینه کوشاتر عمل کند. این استان در زمینه گردشگری طبیعی، تاریخی و سلامت دارای موقعیت های فراوانی است.

وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی گردشگری سلامت هستند، گفت: در این راستا باید با همکاری نهادهای مربوطه همچون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، زیر ساخت های لازم برای ورود این نوع گردشگران را فراهم کرد. توانایی ارائه خدمات مطلوب پزشکی در سطح کشور های اروپایی در کشور ما مهیا است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان  با اشاره به درآمد بالای گردشگری سلامت برای کشورها اظهار کرد: با توجه به برخی مشترکات فرهنگی ما و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین تفاوت قیمت ریالی، تمایل بسیاری برای ورود در زمینه این نوع گردشگری به استان خوزستان وجود دارد.

علوی تصریح کرد: در این زمان نیازمند احداث زیر ساخت های لازم همچون تهیه ویزا در زمان اندک، خدمات ترانسفر(رفت و آمد)، ایجاد مراکز درمانی جدید، سیستم نوبت دهی و مراکز اقامتی مجهز در خوزستان هستیم. گردشگران سلامت عموما از کشور های عربی هستند و این افراد برای اقامت تمایل زیادی برای حضور در منازل و سویت های کامل دارند که باید منازلی در این خصوص در نظر گرفت.

وی گفت: عمانی ها هم علاقه مند هستند ایرانی ها در کشورشان مراکز درمانی بسازند و هم اینکه خودشان برای درمان به کشور ما سفر کنند. در همین راستا باید از چنین فرصت به وجود آمده ای نهایت استفاده را برد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا