وزیر نیرو خبر داد

ایجاد چهار شرکت مشترک آبی توسط ایران و الجزایر

ایجاد چهار شرکت مشترک آبی توسط ایران و الجزایر

وزیر نیرو گفت: در راستای ایجاد همکاری با الجزایر قرار است که چهار شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری هر دو کشور در زمینه‌ی مطالعات آب، احداث سد، احداث شبکه‌های آبیاری و تاسیسات آب و فاضلاب و ساخت تجهیزات مورد نیاز ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید چیت‌چیان در حاشیه دیدار با وزیر منابع آبی الجزایر در جمع خبرنگاران با بیان این‌که بسیار خوشحالم‌ که ایران میزبان مقامات الجزایر شده است، اظهار کرد: در این جلسه که در پی دیدار‌های اخیر در کشور الجزایر صورت گرفته، در مورد مسائل گوناگونی در روابط دو کشور مذاکره کردیم.

وی ادامه داد: روابط بین ایران و الجزایر یک رابطه همراه با برادری و کاملا راهبردی است، لذا هدف ما این است که بتوانیم روابط خوبی را با این کشور برقرار کنیم.

وزیر نیرو در خصوص مباحث مطرح شده در این دیدار افزود: در این جلسه تصمیماتی گرفته شد که طی آن بتوانیم روابط بین دو وزارتخانه را از جهت فنی و اقتصادی برپایه روابط سیاسی خودمان استوار کنیم.

به گفته چیت‌چیان از جمله این روابط برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان وزارتخانه‌های هر دو کشور است که بر همین اساس نیز پنج کمیته فنی مشترک را برگزار کرده‌ایم و قرار است که اجرای این کمیته‌ها ادامه پیدا کند.

وی با بیان این‌که امیدواریم با تصمیمات گرفته شده روابط دو کشور در حوزه صنعت آب به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقاء یابد، افزود: با توجه به ویژگی‌های مشترک هر دو کشور امیدواریم که هر دو وزارتخانه از نتایج این همکاری بهره‌مند شوند.

وزیر نیرو در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر میزان سرمایه‌گذاری این طرح گفت: جزییات سرمایه‌گذاری هنوز معلوم نیست، اما با توجه به این‌که هر دو کشور مسائل مشترک فراوانی دارند امیدواریم که بتوانیم با به‌کارگیری از توانمندی‌های یکدیگر بهره‌وری را افزایش دهیم.

چیت‌چیان اظهار کرد: مسائل راهبردی و بین‌المللی و روابط دوجانبه اهداف کشور ایران و الجزایر است، لذا از هر جهت آماده همکاری با الجزایر هستیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا