اهداف سه گانه ايريتك در فولاد

اهداف سه گانه ايريتك در فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - ششمين همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران با نگاهي به بازار هفته جاري در حالي برگزار خواهد شد که در کنار توليدکنندگان مطرح کشور، غول هاي فولاد جهان نيز در آن حضور دارند؛ در ميان بزرگان فولاد مي توان به شرکت ايريتک اشاره کرد. اين شرکت در زمينه هاي مختلف صنعتي، دريايي، نفت و گاز به ارائه خدمات مشغول است.

به گزارش ماین نیوز، حضور شرکت ايريتک در ايران قدمتي 41 ساله دارد. حضور اين شرکت براي اولين بار به سال 1354 و پس از عقد همکاري ميان شركت بين المللي مهندسي ايران- ايريتك با مشاركت شركت ملي فولاد و ايتاليم پيانتي ايتاليا به منظور انتقال دانش فني ساخت كارخانه هاي فولاد باز مي گردد، اما فعاليت اين شرکت تنها به بخش فولاد مربوط نمي شود، به طوري که در دهه 80 شركت ايريتك فعاليت هاي خود را در حوزه معدن نيز گسترش داد و موفق به انجام اولين پروژه تمام مكانيزه خاورميانه در معدن زغال سنگ طبس شد و توسعه معادن چادرملو، مس سرچشمه و مس سونگون را برعهده گرفت.

در سال 1370 به دليل مصوبه دولت مبني بر خصوصي سازي شرکت هاي دولتي شركت ايريتك نيز حدود 57 درصد از سهام خود را به كاركنان واگذار کرد و تغيير مديريت از يك مديريت فرمانبر به يك مديريت فرمانده را اجرايي کرد. فعاليت چهار دهه اين شرکت در ايران موجب شده تا ايريتک در حال حاضر به يك شركت مديريتي تاثيرگذار بر توسعه صنعتي در كشور بدل شود. ايريتك شركتي است كه قصد ندارد هيچ يك از كارهاي اجرايي را به صورت اماني انجام دهد و با اين تدبير اغلب شرکت هاي سازنده و پيمانكار اجرايي تحت مديريت ايريتك تربيت شده و رشد کردند و در حال حاضر انجام كارها را به صورت EPC در بخشي از زنجيره فولاد برعهده گرفته اند. حال شركت ايريتك در آستانه چهل سالگي خود به عنوان يك هلدينگ موفق داراي حدود 1800 نفر نيروي انساني است، همچنين اين شركت داراي مهندسي مولتي ديسيپلين در تمام رشته هاي صنعتي محسوب مي شود، از سوي ديگر شرکت ايريتک تنها شركتي است كه دانش زنجيره ساخت از معدن تا محصولات نهايي فولاد را در اختيار دارد و از همكاري برترين شرکت هاي دنيا از قبيل OUTOTEC، SMS GROUP،POSCO، KOBE، CMI،FIVES، FAMUR برخوردار است، داشتن ليسانس ميدرکس نيز موجب شد تا اين شرکت در ميان چهار شرکت داراي اين مدرک قرار گيرد.

ايريتک همچنين تنها شركتي است كه با تاسيس شرکت هايي در آلمان، ايتاليا و چين با بهترين تكنولوژهاي دنيا پروژه ها را به صورت مشاركتي به راحتي مديريت مي کند. با توجه به قابليت هاي شركت ايريتك در آينده صنعتي كشور علاوه بر در دست گرفتن پروژه هاي بزرگ ملي ورود به بازارهاي خارج از كشور و تشكيل اولين شركت پروژه براي تاسيس كارخانه هاي مورد نياز اساسي كشور را هدفگذاري کرده است. ششمين همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران با نگاهي به بازار، در روزهاي 27 و 28 بهمن ماه در مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود. علاقه مندان براي حضور در اين همايش يا کسب اطلاعات بيشتر مي توانند به وب سايت http://events.den.ir مراجعه کنند يا با شماره تلفن هاي 87762430، 42710151 و 42710153تماس بگيرند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا