بهای طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه

بهای طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه

با پایان یافتن تعطیلات سال جدید چین و صعود مجدد بازارهای سهام، طلا بعد از ثبت بالاترین قیمت خود در هفته گذشته، افتی یک درصدی را تجربه ...

با پایان یافتن تعطیلات سال جدید چین و صعود مجدد بازارهای سهام، طلا بعد از ثبت بالاترین قیمت خود در هفته گذشته، افتی یک درصدی را تجربه کرد تا دومین جلسه متوالی خود را به ثبت برساند.

در پی آشفتگی در بازارهای سهام و تقاضا برای طلا، ین ژاپن و اوراق خزانه‌داری آمریکا، شمش روز پنجشنبه با صعود به سطح 1260 دلار و 60 سنتی بالاترین سطح یک سال اخیر خود را تجربه کرد.ولی سهام آسیایی بعد از پنج جلسه در روز دوشنبه با صعود مواجه شد، بازار سهام شانگهای در طی یک هفته تعطیلات افت متوسطی را تجربه کرده بود. هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 1 درصدی یکهزار 219 دلار و 10 سنت معامله شد. روز جمعه نیز طلا افتی 0.7 درصدی را تجربه کرده بود.

یک معامله‌گر اهل سیدنی اعلام کرد: « با بازگشت فروش چین و اوجگیری مجدد بازارهای سهام قیمت طلا پایین‌تر خواهد آمد. در روز جاری برداشت سود وجود داشته ولی حجم معاملات چندان زیاد نبوده است.»

با این حال قیمت طلا همچنان 60 دلار بیشتراز آخرین زمانی است که بازارهای چین باز بودند. در پی افزایش سریع قیمت در کوتاه مدت، بازارهای آسیایی دیگر نیز علاقه اندکی به طلا نشان داده است.

تحلیلگران HSBC اعلام کردند: « اگر بازارهای مالی به ثبات ادامه دهند، طلا بیشتر از الان اصلاح قیمت خواهد شد.» وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد که طلا ممکن است سطح حمایتی 1219 دلاری را تجربه کند و با شکستن آن، سطح حمایتی بعدی 1178 دلار خواهد بود.

سرمایه‌گذاران غربی نسبت به طلا احساس صعودی بیشتری دارند. اوجگیری هفته گذشته طلا باعث افزایش خرید شمش‌های آمریکایی شده بود و سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ بر این عقیده بودند که نگرانی‌های اقتصاد جهانی و نوسانات ارزی طلا را بیشتر از این بالا خواهد برد.صندوق‌های تامینی و مدیران پول پیشنهادات خود را در COMEX تقویت کردند. دارایی‌ها در صندوق SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا، با افتی 0.71 درصدی به 710.95 تن در روز جمعه رسیده بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا