با ثبت بیشترین رشد قیمت در بین رقبا؛

قیمت هر بشکه نفت خام ایران به مرز 30 دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت خام ایران به مرز 30 دلار رسید

تهران- ایرنا- قیمت هر بشکه نفت خام ایران در هفته منتهی به پنجم فوریه 2016 ( ١٦ بهمن ماه) با حدود 15 درصد افزایش به مرز بشکه ای 30 دلار نزدیک شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به پنجم فوریه ( ١٦ بهمن ماه) با سه دلار و ٨٣ سنت افزایش به ٢٩ دلار و ٧٥ سنت رسید.
میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال جاری تاکنون ٢٦ دلار و ٨٩ سنت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران نیز در هفته منتهی به پنجم فوریه 2016 با 4 دلار و 36 سنت افزایش به 27 دلار و ١٩ سنت رسید تا بیشترین افزایش را در میان نفت خام های شاخص به خود اختصاص دهد.
قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی به ٢٩ دلار و ٢٠سنت رسید که نسبت به هفته پیش از آن دو دلار و ٣٠ سنت افزایش یافت.
هربشکه نفت خام WTI آمریکا(نفت شاخص آمریکا) نیز در مدت مذکور با 59 سنت کاهش، ٣١ دلار و ٢٨ سنت معامله شد. قیمت این نفت تنها نفت شاخصی بود که در هفته مورد بررسی با کاهش همراه شد.
قیمت نفت برنت در زمان مورد بررسی با 76 سنت افزایش به 32 دلار و 55 سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای سال تا کنون 31 دلار و ١١ سنت برای هر بشکه بود.
همچنین قیمت هر بشکه نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز در هفته منتهی به پنجم فوریه 2016 با سه دلار و 30 سنت و سه دلار و 24 سنت افزایش به ترتیب به 27 دلار و 48 سنت و 28 دلار و 16 سنت رسید.
در هفته مذکور روند صعودی قیمت های نفت خام ادامه یافت و قیمت سبد نفت خام اوپک توانست به مرز ٣٠ دلار در بشکه نزدیک شود. در این هفته وزیر نفت ونزوئلا با وزیران نفت روسیه ایران، قطرو عربستان ملاقات کرد.
براین اساس، احتمال همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید، تاثیر مثبتی بر قیمت های نفت خام داشت و کاهش ارزش دلار نیز توانست به تقویت قیمت های نفت خام کمک کند.
در این میان احتمال تداوم مازاد عرضه اجازه نداد قیمت های نفت بیش از این افزایش یابد. بویژه این که ارقام منتشر شده نشان داد ذخیره سازی های نفت خام در آمریکا به بالاترین سطح خود از سال ١٩٣٠ تاکنون رسیده است.
قیمت نفت ایران در بازار در حالی افزایش یافت که تهران برای بازپس گیری سهم سابق خود از بازار نفت تخفیف هایی را به خریداران اروپایی و آسیایی ارایه کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا