با ساخت واحد تست والوهای سیلابی

فولاد مبارکه اصفهان 2 میلیارد ریال صرفه جوئی کرد

فولاد مبارکه اصفهان 2 میلیارد ریال صرفه جوئی کرد

اصفهان- ایرنا- فولاد مبارکه اصفهان با طراحی و ساخت واحد تست والوهای سیلابی و ایجاد امکان تعمیر و تست آنها تاکنون حدود دو میلیارد ریال صرفه جویی کرده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فولاد مبارکه، رئیس تعمیرات الکترونیک این شرکت روز شنبه با بیان اینکه قیمت هر یک از این والوها حدود 200 میلیون ریال است، گفت: سیستم های اطفاء حریق آبی اتوماتیک، یکی از متداولترین سیستم های اطفاء در این شرکت است.
علیرضا درخشانی افزود: با استفاده از این روش، پس از تشخیص حریق توسط سیستم اعلام حریق، فرمان بازشدن والوی سیلابی بصورت اتوماتیک از طریق تابلوی اطفایی یا از طریق فعال سازی دستی صادر و پس از فعال شدن والو، پاشش اسپری آب از طریق نازل ها باعث اطفاء حریق می شود.
درخشانی با بیان اینکه زمان بازشدن کامل والوهای سیلابی، بسیار سریع است و در کسری از ثانیه انجام می شود، اظهار کرد: این امر بخاطر ایجاد بیشترین جریان آب در کمترین زمان و شروع اطفاء اتوماتیک حریق بدون فوت وقت است.
وی خاطرنشان کرد: بدلیل امکان پاشش آب بر روی تجهیزات و آسیب رسیدن به آنها و با توجه به عدم امکان تست والوها پس از تعمیر در محل نصب، نیاز به واحد تست والوها در واحد تعمیرات و نگهداری سیستم های اعلام و اطفاء حریق، مدیریت بازرسی فنی اتوماسیون و ابزار دقیق مشهود بود.
رئیس تعمیرات الکترونیک فولاد مبارکه با بیان اینکه با تلاش پرسنل این واحد عملیات طراحی این واحد در داخل مجتمع انجام شد،گفت: با ساخت آن تست انواع والو سیلابی با سایزهای مختلف امکانپذیر شد و والوها پس از تعمیر با اطمینان کامل تست و نصب می شود.
وی با اشاره به دیگر امکانات تعبیه شده در واحد تست والوهای سیلابی فولاد مبارکه، امکان تست چک والوها، والوهای دستی، گیج های فشار و انواع اسپری نازل ها و همچنین مشاهده الگوی پاشش آب و بررسی قابلیت اطفا را در زمره مهمترین این امکانات برشمرد.
درخشانی با بیان اینکه این امر مزایایی دیگری از جمله امکان تست والوهای سیلابی با برندهای جدید و حصول اطمینان از عملکرد آنها را نیز به همراه دارد، گفت: از آنجایی که گردش آب در این واحد بصورت مدار بسته است، با این امکان حداکثر صرفه جویی در مصرف آب نیز حاصل می شود.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی برای جمع آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب شهری شهرستان های مبارکه و زرین شهر در بخش صنعت یکی دیگر از راهکارهای این شرکت برای بهینه سازی مصرف آب و کمک به حفظ محیط زیست است.
از محل تصفیه و استفاده از این آب، به میزان یک سوم از نیاز آبی این شرکت تامین می شود.
فولاد مبارکه بعنوان بزرگترین تولیدکننده ورق های فولادی تخت در خاورمیانه با سهم بیش از 50 درصدی در کشور با ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شبکه گسترده مشتریان این مجتمع شامل یکهزار کارخانه و کارگاه بطور مستقیم و سه هزار کارخانه بطور غیرمستقیم است.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان، دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا