دیدار جیم یونگ کیم با دانشجویان پاکستانی

رئیس بانک جهانی پای صحبت‌های دانشجویان «پاکستانی» در کراچی

رئیس بانک جهانی پای صحبت‌های دانشجویان «پاکستانی» در کراچی

جمعیت 3 تا 4میلیونی جوانان پاکستانی این ظرفیت را دارد که در بازار کار جهانی نقش‌آفرینی کند

به گزارش صدای اقتصاد، بیش از 400 دانشجو در کراچی با جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی دیدار کردند و در مورد چالش‌های اقتصادی پاکستان و راه‌های خلاقانه برای اصلاح فضای اقتصادی با او گفت‌وگو کردند.

این مسئله برای جمعیت جوان پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است. حدود دو سوم از جمعیت پاکستان زیر 24سال سن دارد. این فرصتی استثنایی برای توسعه پاکستان محسوب می‌شود.

حدود دو سوم از جمعیت پاکستان زیر 24سال سن دارد. این فرصتی استثنایی برای توسعه پاکستان محسوب می‌شود

رئیس بانک جهانی اظهار کرده‌است که پاکستان باید حجم سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش بدهد. او همچنین بر رسیدگی دولت به جوانان و زنان باردار تأکید کرده‌است. کیم اظهار کرده‌است که پاکستان باید برای دیجیتالی‌کردن اقتصاد خود تمام تلاشش را بکند.

دیجیتالی شدن در عصر حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جمعیت 3 تا 4میلیونی جوانان پاکستانی این ظرفیت را دارد که در بازار کار جهانی نقش‌آفرینی کند.

یکی از دانشجویان ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس بانک جهانی گفت: «ما در مقطع بسیار حساسی هستیم که جوانان می‌توانند نقش مهمی در آن ایفا کنند. آن‌ها می‌توانند به عنوان بازیگران اصلی به توسعه اقتصادی پاکستان و جهان کمک کنند.»

کیم در این برنامه کاملاً شخصی و رو در رو با دانشجویان ارتباط برقرار کرد و با آن‌ها هم‌کلام شد. او نیز تأکید کرد که در سفر پاکستان به سوی توسعه، جوانان حرف اول را می‌زنند.

عده‌ای از مسئولان دانشگاهی در پاکستان نیز در مورد نیازهای سرمایه‌گذاری این کشور صحبت کردند. آن‌ها تأکید کردند که نابرابری اقتصادی معضل بزرگی است که با آن درگیر هستند.

تأکید اصلی مسئولان دانشگاهی بر تحصیل بیشتر بود زیرا به نظر آن‌ها از این طریق می‌توان درآمدها را افزایش داد و نابرابری‌ها را از بین برد.

در این برنامه دانشجویان پرسش‌هایی را نیز در مورد ارزش افزوده بانک جهانی و دیگر موسسه‌های مالی بین‌المللی مطرح کردند.

منبع: بانک جهانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا