ارزش صادرات فرش ماشینی کشور تا پایان سال به 400 میلیون دلار می رسد

ارزش صادرات فرش ماشینی کشور تا پایان سال به 400 میلیون دلار می رسد

کرمانشاه - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری ارزش صادرات فرش ماشینی کشورمان به 400 میلیون دلار برسد.

مجتبی خسروتاج روز چهارشنبه و در حاشیه افتتاح پنج طرح صنعتی کرمانشاه در خصوص صادرات صورت گرفته فرش ماشینی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ارزش صادرات این محصول بیش از 300 میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: در حالی طی 9 ماه گذشته بالغ بر 300 میلیون دلار صادرات فرش ماشینی داشتیم که این رقم در سال گذشته به 330 میلیون دلار رسیده بود.
تاج خسرو با بیان اینکه صنعت فرش ماشینی ایران با صنعت فرش دستباف از لحاظ صادرات برابری می کند، یادآور شد: بازارهای داخلی کشور تقریبا اشباع شده و باید نگاه ما به فرش های ماشینی نگاهی صادراتی باشد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به نرخ بالای سود بانکی اشاره و با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی از این موضوع ناراضی هستند، ابراز امیدواری کرد تا فضای جدید ایجاد شده و رفع تحریم ها، شاهد کاهش این نرخ باشیم.
وی همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در پیشبرد امور اقتصادی بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: با کمک گرفتن از منابع مالی این بخش صنایع ما رونق گرفته و می توانند با حداکثر توان و ظرفیت به کار خود ادامه دهند.
تاج خسرو یادآور شد: مهمترین مزیت تقویت صنعت و بخش تولیدی، کاهش نرخ بیکاری به عنوان یکی از مهمترین معضلات جامعه است که می توانیم به این وسیله اشتغالزایی خوبی ایجاد کنیم.
وی در پایان با اشاره به افتتاح چند طرح صنعتی، ابراز امیدواری کرد با حمایت بانک ها و کمک مجموعه مدیران استان بتوانند با تمام توان به تولید پرداخته و در آینده نیز ظرفیت تولیدات خود را افزایش دهند.
در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، پنج طرح صنعتی و تولیدی در استان کرمانشاه که زمینه اشتغال یکصد نفر را فراهم می کند با حدود 400 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا