با انجام 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی

امسال سه طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی اجرا شده است

امسال سه طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی اجرا شده است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: امسال سه طرح سرمایه گذاری خارجی در این استان اجرا شده است.

داود غفارپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این سه طرح که دو مورد در ماکو و یک مورد در ارومیه در حال اجراست، دو و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی وارد استان شده است.
وی اضافه کرد: این سه طرح شامل کابای آلیاژ کارخانه استخراج و فرآوری آلیاژ فروسیلیس در ماکو با مشارکت سرمایه گذاران هندی، گلبرق ارومیه احداث کننده نیروگاه سیکل ترکیبی صدمگاواتی در ماکو و نان ترک ارومیه ای است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز صدور مجوزهای سرمایه گذاری خارجی برای شرکت های آرتان ممتاز، قندیل پلاست پیرانشهر و گردشگری هزاره غرب ارومیه در دست انجام است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون طرح های سرمایه گذاری دارای مجوز فعال در این استان 14 مورد و دارای مجوز نیز 20 مورد است.
غفارپور با اشاره به اینکه به دنبال جذب سرمایه گذاری سبز در آذربایجان غربی هستیم، گفت: ما سعی داریم این امر را در استان نهادینه کرده و از اعطای مجوز به واحدهای سرمایه گذار و کارخانه های آلاینده محیط زیست جلوگیری کنیم.
وی از اجرای موفق طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در راستای تسهیل کار متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: نمایندگان تام الاختیار 19 دستگاه در مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان مستقر هستند و می توانند هر نوع مجوزی را صادر کنند.
وی از تهیه بسته ویژه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری، قابلیت ها و توانمندی های اقتصادی استان به تفکیک شهرستانی و نقشه راهنمای سرمایه گذاری در این بسته فراهم شده تا در اختیار افراد متقاضی قرار گیرد.
آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی پیشرو بوده ولی به علت عقب ماندگی های سال های گذشته در زمینه جذب سرمایه گذاری به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی و ناامنی ها، هنوز نتوانسته در حوزه صنعت و معدن و گردشگری به تراز بسیاری از استان های مرکزی کشور برسد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا