کوره‌هاي ذوب دمش راهي به صرفه در کاهش هزينه ها

کوره‌هاي ذوب دمش راهي به صرفه در کاهش هزينه ها پايگاه خبري معدن نيوز- به کار گيري فناوري کوره‌هاي ذوب دمش از پايين در شرايطي که کاهش قيمت‌ها وجود دارد نقش حياتي در ايجاد ارزش افزوده و سود بيشتر دارد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز به نقل از وود مکنزي، فناوري دمش از پايين ميزان ريکاوري بالاتري را براي مس و فلزات گرانبها فراهم مي‌کند، نرخ‌هاي جذب را ارتقا مي‌دهد، به ميزان کم‌تري از انرژي نيازمند است و در نرخ‌هاي توليدي بالاتر، بهره‌وري بهتري را که براي صنعت مس مورد نياز است، ايجاد مي‌کند.
وود مکنزي با اشاره به راه‌اندازي دو پروژه واحد ذوب در چين که در نيمه دوم سال 2015 شروع به کار کردند و از فناوري کوره‌هاي دمش از پايين استفاده کردند مي‌نويسد: پروژه‌هاي مذکور نخستين عملياتي هستند که به آزمايش صحت مزيت‌هاي گزارش شده کوره‌هاي دمش از پايين در مقايسه با ساير فناوري‌ها مي‌پردازند.
وود مکنزي در ادامه گزارش مي‌دهد: در سناريويي که در آن نرخ‌هاي انرژي و نيروي کار در حال افزايش هستند و نياز مبرمي براي کاهش هزينه‌هاي عملياتي ديده مي‌شود، استفاده از واحدهاي بزرگ‌تر کوره‌هاي دمش از پايين در آينده مي‌تواند براي پروژه‌هاي واحد ذوب در چين و ساير نقاطي که در آنها امکان استفاده از ساير تکنولوژي‌ها ميسر نيست، گزينه مناسبي باشد.
هم چنين براساس گزارش‌هاي اعلام شده، فرآيندهايي که در آنها از کوره‌هاي دمش از پايين استفاده مي‌شود، نرخ‌هاي جذب گوگرد بالاتري را در مقايسه با ساير فناوري‌ها فراهم مي‌کنند. اين مسئله در کشورهايي که در آنها امکان اجراي قوانين زيست محيطي سخت گيرانه تر وجود دارد، مي‌تواند مفيد واقع شود.
وود مکنزي در ادامه مي‌افزايد: استفاده از اين تکنولوژي به ويژه در شيلي کاربرد خواهد داشت، زيرا برخي از قوانين بسيار سخت گيرانه که واحدهاي ذوب اين کشور را ملزم مي‌کند که حداقل نرخ جذب گوگرد 95 درصدي را محقق نمايند و روش‌هاي نظارتي بر انتشار گازهاي آلاينده خود را بهبود بخشند، تا سال 2018 اجرايي خواهند شد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا