آینده مصرف مواد معدنی در گوشی‌های موبایل+جدول و نمودار

آینده مصرف مواد معدنی در گوشی‌های موبایل+جدول و نمودار

گروه معادن - در تولید یک گوشی موبایل از مواد مختلفی از قبیل پلاستیک، طلا، نقره، مس، شیشه، تنتالیوم، لیتیوم و ... استفاده می‌شود. طبق آمار، در دنیا سالانه بیش از 1.4 میلیارد گوشی موبایل تولید می‌شود و طبعا با این رقم بالا، دیر یا زود بازار اشباع و از مصرف مواد معدنی کاسته می‌شود. موضوع اشباع بازار در مورد سایر کالاها درست است، ولی در مورد موبایل خیر.

به گزارش ماین نیوز، جدا از بروزآوری فناوری‌ها (مثلا دوربین، سرعت و کیفیت صفحه نمایش) که بعضا ما را تشویق می‌کند تا گوشی خود را عوض کنیم، فناوری‌های دکل‌های موبایل نیز در حال تغییر است که منجر به توسعه بازار موبایل در آینده می‌شود.

شرکت AT&T آمریکا گزارش کرده که در حال تست سیستم فوق سرعت اینترنت موسوم به 5G در یکی از شهرهای ایالت تگزاس است. سرعت اینترنت 5G بین 10 تا 100 برابر بیشتر از سرعت فعلی 4G موبایل‌هاست و شما قادرید یک فیلم سینمایی یا نمایش کمدی را در 3 ثانیه دانلود کنید. همچنین این فناوری باعث کاهش مصرف انرژی و طول عمر باتری موبایل‌ها می‌شود.

این فناوری جدید به خودی خود باعث می‌شود که مردم موبایل‌های فعلی خود را کنار گذاشته و گوشی‌های جدید 5G بخرند که بازار مطلوبی برای تولیدات محصولات بخش معدن و مواد اولیه به وجود خواهد آورد.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا