در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد ارس با سفیر ارمنستان عنوان شد؛

ارس آماده انجام سرمایه گذاری های مشترک بخش خصوصی ایران و ارمنستان

ارس آماده انجام سرمایه گذاری های مشترک بخش خصوصی ایران و ارمنستان

جلفا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آمادگی این منطقه برای میزبانی از سرمایه گذاری های مشترک بخش خصوصی ایران و ارمنستان خبر داد.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در آذربایجان شرقی که بر اساس ارزیابی‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است، در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است.

همین نزدیکی به مرزهای مشترک با این دو کشور و دارا بودن ظرفیت های متعدد برای سرمایه گذاری و انجام فعالیت های صنعتی، اقتصادی و تجاری زمینه ای شده تا سفیر ارمنستان در سفری به این منطقه با مدیر عامل منطقه آزاد ارس دیدار و در خصوص مسائل مشترک به بحث و گفتگو پرداخت.

لزوم توسعه سرمایه گذاری مشترک بین بخش های خصوصی ایران و ارمنستان

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس پیش از ظهر چهارشنبه در این نشست بر لزوم توسعه سرمایه گذاری مشترک بین بخش های خصوصی دو کشور ایران و ارمنستان تاکید کرد و گفت: منطقه آزاد ارس آماده میزبانی از سرمایه گذاری های مشترک بوده و ظرفیت های لازم برای انجام این اقدامات مشترک نیز در این منطقه فراهم است.

محسن خادم عرب باغی در ادامه ضمن اشاره به نقش بسیار مهم سفرا در توسعه همکاری های اقتصادی افزود : سرمایه گذاری های مشترک و تولید بر اساس مواد اولیه موجود در دو کشور با استفاده از مزایای سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس موجب توسعه اقتصادی دو طرف می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن دعوت از سرمایه گذاران ارمنستانی برای سفر به منطقه آزاد ارس اعلام کرد : با برنامه ریزی های انجام شده تیم های تخصصی از کارشناسان سازمان برای معرفی مزایای منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاران ارمنی اعزام می شوند.

ارس پتانسیل ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد

سفیر جمهوری ارمنستان نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد ارس ظرفیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد، گفت: آرامش و امنیت این منطقه سرمایه گذاران ارمنستانی را برای حضور در ایران و به خصوص منطقه آزاد ارس علاقمند کرده است.

آرداشس تومانیان در ادامه افزود: آشنایی سرمایه گذاران ارمنی با اولویت ها و مزایای منطقه آزاد ارس و ایجاد دفاتر خدماتی برای انجام مراحل قانونی سرمایه گذاری از عوامل مهم جذب سرمایه گذار است.

تومانیان در پاسخ به طرح مساله آلودگی رود ارس با ورود فاضلاب صنعتی ارمنستان در زسانه ها نیز اظهار داشت: رود ارس همچنان که برای ایران اهمیت دارد، برای ارمنستان  نیز مهم است و در راستای رفع مشکل زیست محیطی اقدامات پیشگیرانه در دست اقدام است.

گفتنی است سفیر ارمنستان در ایران از صنایع فعال و سایت گلخانه منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا