رئیس اتاق تهران :

ایران و ایتالیا برای در اختیار گرفتن بازار مواد غذایی منطقه می توانند مشارکت کنند

ایران و ایتالیا برای در اختیار گرفتن بازار مواد غذایی منطقه می توانند مشارکت کنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: سال گذشته کشورهای همسایه ایران همراه با روسیه 108 میلیارد دلار واردات مواد غذایی داشتند، درحالی که ایران و ایتالیا با همکاری یکدیگر می توانند بخش زیادی از این بازار را در اختیار بگیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مسعود خوانساری امروز (سه شنبه) در دیدار وزیر کشاورزی، مواد غذایی و جنگلداری ایتالیا با وی، اضافه کرد: جمهوری اسلامی و ایتالیا از گذشته ای دور، روابط بسیار خوبی داشته اند و این روابط روند رو به رشدی پیدا کرده است.
خوانساری گفت: تغییرات دولت ها در تهران و رم خللی در روابط ایران و ایتالیا در سال های گذشته ایجاد نکرد و در زمان تحریم ها، جمهوری اسلامی بالاترین روابط تجاری را در میان کشورهای اروپایی با ایتالیا داشت.
وی سفر رئیس جمهوری به کشورهای ایتالیا و فرانسه را در اوایل بهمن ماه جاری یادآور شد و گفت : انتظار می رود قراردادهای امضا شده، زودتر به نتیجه برسد و عملیاتی شود.
به گفته رئیس اتاق تهران، سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی ایران 15 درصد و سهم صنایع غذایی از کل صنعت ایران 16 درصد است و سال گذشته جمهوری اسلامی به 28 کشور اروپایی محصولات کشاورزی خود را صادر کرد .
وی ضمن تاکید بر اینکه ایتالیا می تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد، گفت: امروزه روابط تجاری کشورها نباید فقط به مبادله کالا اختصاص پیدا کند،بنابراین ، تهران و رم می توانند با سرمایه گذاری درازمدت و مشترک، روابط خود را عمق بخشند.
سفر رئیس جمهور کشورمان به کشورهای ایتالیا و فرانسه در راس یک هیات بلند پایه از پنجم لغایت نهم بهمن ماه جاری به طول انجامید و در این سفر 17 قرار داد در مجموع به ارزش بیش از 17 میلیارد یورو به امضا رسید.
هیات 310 نفره ایتالیا روز گذشته ( دوشنبه ) وارد تهران شدند، ارزش صادرات ایتالیا به ایران سال گذشته حدود یک میلیارد یورو اعلام شد .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا