وزیر کشاورزی ایتالیا در پاسخ به ایرنا:

رم از حضور پر رنگ در بازار بزرگ ایران استقبال می کند

رم از حضور پر رنگ در بازار بزرگ ایران استقبال می کند

تهران- ایرنا- وزیر کشاورزی ایتالیا گفت: ایتالیایی ها حضور پر رنگ در بازار بزرگ کشاورزی ایران را خواستارند و دو کشور می توانند در زمینه ماشین آلات کشاورزی و تحقیقات و فناوری، به توسعه همکاری ها بپردازند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، « مائوریتزیو مارتینا » (Maurizio Martina) امروز (سه شنبه) در خاتمه دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران در پاسخ به پرسش ما درباره کمکی که ایتالیا می تواند به ایران در زمینه ارتقای بهره وری آب داشته باشد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نیازمند فناوری های نوین آبیاری و تامین زیرساخت های جدید برای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی است و در تفاهم نامه های بین دو کشور نیز این موضوع مورد توجه است.
این مقام ایتالیایی افزود: محدودیت منابع آبی از جمله مشکلات ایران بویژه در بخش کشاورزی است و شرکت های ایتالیایی برای انتقال فناوری های مورد نیاز به جمهوری اسلامی آمادگی دارند.
وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنایع کشاورزی ایران و ایتالیا می توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند.
به گفته وزیر کشاورزی ایتالیا، امروز امکان آن فراهم شد تا زمینه های همکاری خوبی بین دو طرف پایه ریزی شود و توسعه ماشین آلات کشاورزی، فرآورده های گوشتی، صیفی و انواع میوه از دیگر زمینه هایی است که می توان خیلی زود در آنها به تفاهم و همکاری مشترک دست یافت.
مائوریتزیو تصریح کرد: شرکت های زیادی از صنایع غذایی و کشاورزی ایتالیا، اکنون در قالب این هیات بیش از 300 نفری در ایران حضور دارند و افزایش سطح همکاری های مشترک مورد درخواست دو کشور است.
وی اضافه کرد: شرکت های تولید بذرهای هیبریدی و فعالان کشت گلخانه ای ایتالیا آمادگی دارند تا در یادداشت تفاهم همکاری که امروز بین کانون صنایع غذایی ایران و فدراسیون صنایع غذایی ایتالیا به امضا می رسد، همکاری داشته باشند.
ماشین آلات، دیگ بخار، رآکتور هسته ای، وسایل برقی، آهن و استیل، وسایل پزشکی و چشم پزشکی، وسایل نقلیه غیرواگن، پلاستیک و فرآورده های آن، محصولات شیمیایی، وسایل دباغی و رنگرزی، مواد شیمیایی و ارگانیک عمده اقلام وارداتی ایران از ایتالیا محسوب می شود.
همچنین این کشور در سال های گذشته ماهی قزل آلا از نوع تخم چشم، اسپرم گاو، تخم سبزی برای کاشت، شیره ها و عصاره های نباتی، اسیدها، اندودهای بنایی غیرنسوز، مرکب چاپ و مواد آلی «تانسیوا» به ایران صادرات داشت .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا