مشاور استاندار اردبیل با مهر مطرح کرد؛

۷۰ درصد مشکلات بخش تولید در اردبیل به سیستم بانکی برمی‌گردد

۷۰ درصد مشکلات بخش تولید در اردبیل به سیستم بانکی برمی‌گردد

اردبیل – مشاور امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد مشکلات بخش تولید و واحدهای تولیدی در این استان به سیستم بانکی برمی‌گردد.

ارژنگ عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در حال حاضر هر دو هفته یکبار کارگروه تسهیل در استان تشکیل می شود و علاوه بر این کمیته فنی به صورت هفتگی در صنعت و معدن تشکیل می شود.

وی افزود: بررسی مشکلات واحدها نشان می‌دهد ۷۰ درصد با بانک ها دچار مشکل هستند و از جمله در پرداخت بدهی معوق خود و یا دریافت تسهیلات دچار مشکل هستند.

مشاور امور اقتصادی استاندار اردبیل با تاکید به اینکه در این جلسات پیشنهاداتی به بخش دولتی برای رفع این معضلات طرح شده است، متذکر شد: از جمله درخواست کردیم از محل کمک های فنی و اعتباری، اعتباراتی برای تامین بخشی از سود بانک ها تامین شود.

به گفته عزیزی قیمت تمام شده پول در سیستم بانکی بالا است و از سویی نرخ ۲۴ درصد برای واحد تولیدی صرفه ندارد و همین تعارض موجب ایجاد مشکل برای واحد تولیدی است.

وی با بیان اینکه پرداخت پنج درصد از سود بانک ها در سرمایه در گردش و ۱۰ درصد در سرمایه ثابت از محل کمک های فنی و اعتباری مورد پذیرش قرار گرفته است، اضافه کرد: این کمک به صورت بلاعوض به واحد تولیدی پرداخت می شود.

مشاور امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: ۳۰ واحد تولیدی برای استفاده از این کمک ها معرفی شده اند و این مهم که در قالب تفاهم نامه صنعت و معدن با شش بانک است در سال آینده نیز قویا پیگیری خواهد شد.

عزیزی تاکید دارد که کمک های فنی و اعتباری در استان های محرومی از جمله اردبیل می بایست اختصاص یابد تا تولید در این استان ها رونق یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا