پیش‌بینی مشاوران املاک از بازار مسکن در سال جدید

پیش‌بینی مشاوران املاک از بازار مسکن در سال جدید

وضعیت بازار مسکن در سال آینده چگونه است؟ آیا تغییری در معاملات و قیمت‌ها دیده خواهد شد؟ اینها سوالاتی است که برخی از مشاوران املاک در شهر تهران به آن پاسخ داده‌اند.

به گزارش نامه نیوز، طبق آخرین گزارش‌هایی که از بازار مسکن به دست آمده، میزان معاملات مسکن در دی‌ماه افزایش و قیمت آن کاهش یافته است، اما آیا این روند ادامه‌دار است؟ آیا در سال جدید نیز شاهد افزایش حجم معاملات و کاهش قیمت مسکن خواهیم بود؟ اینها سوالاتی است که برخی از فعالان بازار مسکن به آن پاسخ داده‌اند.

به گزارش اقتصاد نیوز، یکی از مشاوران املاک در شمال تهران بیان کرد: نمی‌توان هیچ‌گونه پیش‌بینی برای بازار مسکن و همچنین قیمت مسکن در سال آینده داشت، اما می‌توانم بگویم که تنها دولت است که می‌تواند وضعیت بازار مسکن را بهتر کند و همه چیز به برنامه‌های دولت بستگی دارد.

او در ادامه افزود:در واقع من با آمار و ارقام‌هایی که این روزها در رابطه با بازار مسکن منتشر می‌شود نیز مخالف هستم، چرا که از نظر من این ارقام درست نیست، برای مثال همین افزایش حجم معاملات و کاهش قیمت مسکن در دی‌ماه که توسط بانک مرکزی اعلام شده است را ما به هیچ عنوان مشاهده نکردیم.

مشاور املاک دیگری در جنوب تهران نیز بیان کرد: هیچ کسی نمی‌تواند در رابطه با وضعیت بازار مسکن در سال آینده صحبت کند و از نظر من پیش‌بینی کردن این بازار کار بسیار دشواری است، تنها می‌توانم بگویم که امیدوارم که بازار کمی بهبود پیدا کند.

مشاور املاک دیگری در یکی از محله‌های غرب تهران گفت: همه چیز به سیاست‌های دولت بستگی دارد، اما از نظر من بازار مسکن رو به رشد است و کم کم از رکود خارج خواهد شد و نظر شخصی من این است که قیمت‌ها افزایش پیدا نخواهد کرد و به احتمال زیاد در همین رنج خواهد ماند و تنها میزان معاملات افزایش پیدا می‌کند، اما درصدی هم ممکن است که قیمت‌ها کاهش یابد.

یکی از مشاوران املاک در محله تهرانپارس بیان کرد: از نظر من در سال‌ آینده نیز بازار مسکن همانند امسال خواهد بود و هیچ تغییری در وضعیت بازار و همچنین قیمت‌ مسکن شاهد نخواهیم بود و تنها اندکی بر قیمت مسکن اضافه می‌شود که هر سال نیز به دلیل تورم افزوده می‌شود

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا