رشد بازار سرمایه حبابی است؟

رشد بازار سرمایه حبابی است؟
بازار سرمایه این روزها پس از دو سال با زمستانی گرم روبه رو است، اقبال سرمایه گذاران به بازار افزایش یافته و برای بسیاری از سهام صف خرید ایجاد شده است، اما آیا این روند پایدار خواهد بود؟

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد آنلاین، افزایش حجم معاملات، عرضه های اولیه و تاثیر اجرایی شدن برجام شاخص بازار را به بیش از 75 هزار واحد رسانده و این وضعیت عده ای را تشویق به حضور و سرمایه‌گذاری در این بازار کرده است.
آیا سود سهام و رشد شاخص حبابی است و با کاهش ارزش سهام روبه رو خواهیم شد؟
در این زمینه شهراد پدیدار، مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری بانک کارآفرین بر این باور است که این روند بازار به دلیل افت بیش از یک ساله سهام به دلیل انباشت ضرر سهام داران پیش بینی می‌شد.
وی در ادامه با بیان اینکه روند رشد بازار سرمایه پایدار نخواهد بود، تصریح کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از دهم یا پانزدهم اسفند ماه حسابرسی شرکت ها آغاز می شود و سود و زیان ها به صورت پلکانی مشخص می شود.
مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری بانک کارآفرین با بیان اینکه حدود ده ماه از سال جاری را با مشکل تحریم روبه رو بودیم و رکود شدیدی حاکم بود و شرکت ها سودی نداشتند، اضافه کرد: 85 درصد سال جاری را در رکود بودیم .
پدیدار ادامه داد: با نزدیک شدن به عید نوروز ممکن است برخی شرکت های تولیدی، بیمه ای، مواد غذایی، و بانک ها وضعیت خوبی داشته باشند و از عوامل مثبت بازار باشد اما از نظر من این رشد بازار حبابی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این بازار حبابی باید آهسته و پیوسته پیش رفت، تاکید کرد: البته با توجه به عرضه های اولیه و مهندسی شاخص، عدد شاخص کاهش نخواهد یافت.
پدیدار به رشد ارزش سهام ایران خودرو اشاره و تصریح کرد: ایران خودرو از حدود یک سال گذشته ضرر داده و اکنون این ضرر جبران شده است.
مدیرسرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری بانک کارآفرین با بیان اینکه رشد برخی سهام به دلیل اطلاعات نادرست و نا آگاهی صورت گرفته است، گفت: به عنوان مثال در مورد سهام بانک ها شاهد هستیم که بانک صادرات و تجارت رشد داشته اند سهام بانک پاسارگاد و بانک ملت تغییر نکرده اند.
به گفته او شرایط تحریم و تسهیلات برای بانک ها یکسان بوده و به نظر می رسد رشد برخی به دلیل جو نادرست باشد.
وی به سهامداران توصیه کرد که در بازار باقی بمانند و دست به فروش عجله ای سهام نزنند زیرا روند اسفند مانند بهمن نخواهد بود.
پدیدار همچنین به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه دارند توصیه کرد که سهام خوب را شناسایی کرده و استراتژی شان این نباشد که سبد متشکل از همه سهام خریداری کنند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا