امضای تفاهمنامه؛ آغاز همکاری دو مجموعه بزرگ اقتصادی

امضای تفاهمنامه؛ آغاز همکاری دو مجموعه بزرگ اقتصادی

سازمان تامین اجتماعی به واسطه شرکت هایی که در بازار به عنوان زیر مجموعه «شستا» دارد به طور دائم در بازار سرمایه حضور داشته است.

 

مدیرعامل بورس تهران گفت: با اجرای تفاهمنامه مشترک، شاهد توسعه بازار سرمایه و سازمان تامین اجتماعی به عنوان دو مجموعه بزرگ اقتصادی و به تبع آن رشد و توسعه ایران عزیزمان خواهیم بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از شرکت بورس تهران، دکتر حسن قالیباف اصل در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری که با حضور دکتر رضا راعی قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی و هیات همراه برگزار شد با تشکر از تلاش های صورت گرفته در این زمینه گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مجموعه معظم اقتصادی در اقتصاد کشور اثر گذار است. بورس تهران نیز مجموعه ای منحصر به فرد در کشور محسوب می شود و امضاء این تفاهنامه قاعدتا باعث همکاری های بیشتر این دو مجموعه بزرگ اقتصادی در کشور می شود.

وی امضای تفاهمنامه همکاری فی مابین بورس تهران و سازمان تامین اجتماعی را رخداد خوبی قلمداد کرد وافزود: سازمان تامین اجتماعی به واسطه شرکت هایی که در بازار به عنوان زیر مجموعه «شستا» دارد به طور دائم در بازار سرمایه حضور داشته است.

مدیرعامل بورس تهران به فضای پس از اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: در فضای فعلی با گشایش های به وجود آمده و برچیده شدن تحریم ها، فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در کشور به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: امضاء این تفاهنامه به گسترش فعالیت و تامین مالی تامین اجتماعی از طریق بازار سرمایه کمک می کند. همچنین از دیگر مزایای انعقاد این تفاهمنامه می توان به گسترش همکاری ها در زمینه پذیرش شرکت ها، تبادل کارشناس و دانش در حوزه شرکت داری، اطلاع رسانی و شفافیت اشاره کرد. در ضمن توسعه فعالیت های مجموعه های بزرگ اقتصادی نیازمند تامین مالی عظیم است که این امر از طریق بازار سرمایه محقق می شود.

در ادامه این نشست، دکتر راعی قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ما امیدواریم یکی از اولین مجموعه های اقتصادی ایران باشیم که در بورس های بین المللی حضور می یابیم و معتقدیم که با یاری بورس تهران می توانیم برای حضور در صحنه های بین المللی آماده شویم.

دکتر راعی افزود: در گذشته بخش مالی در اقتصاد واقعی حجم کوچکی داشت و به مرور در کنار بخش واقعی اقتصاد، بخش مالی رشد کرد و اکنون در شرایطی هستیم که بخش واقعی بدون بدنه مالی امکان حیات ندارد و توسعه در بخش واقعی اقتصاد در کنار بازار سرمایه و بازار پول امکان پذیر است.

 

 وی اظهار داشت: در شرایط موجود، بورس تهران مهم ترین ارکان بخش مالی محسوب می شود. همچنین با توجه به اینکه اقتصاد ما بانک محور است همکاری های مشترک بین بورس وتامین اجتماعی می تواند به حرکت اقتصاد از بانک محوری به بازار سرمایه محوری منجر شود. به این ترتیب رشد، توسعه و تامین مالی شرکت ها از محل بورس تهران رخ می دهد

دکتر راعی افزود: در صورتی که فضای بین المللی باز باشد، توسعه ابزارها و نهادها را بیش از پیش شاهد خواهیم بود و حجم بیشتری از دارایی هایمان را به سوی بازار سرمایه سوق می دهیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی امضاء تفاهنامه را به مسئولین اقتصادی تامین اجتماعی و مدیران بازار سرمایه تبریک گفت و افزود: امیدوارم که این آغاز به سرانجام خوبی برسد و برای سایر حوزه ها به عنوان الگو قرار گیرد.

 وی تاکید کرد: حیات سازمان تامین اجتماعی به مردم وابسته است و بورس تهران نیز به بخش های مالی کشور گره خورده است و این ارتباط و همکاری می تواند دائمی، سازنده و بلند مدت باشد. 

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا