شریک پنجم ایران‌خودرو از ژاپن می‌آید

شریک پنجم ایران‌خودرو از ژاپن می‌آید

مدیر عامل ایران‌خودرو ساعاتی پیش با حضور در جمع خبرنگاران از ایران‌خودرو پساتحریم رونمایی کرد و با تشریح استراتژی این شرکت در سال آینده به معرفی محصولات جدید این شرکت پرداخت.

به گزارش نامه نیوز به نقل از اقتصادنیوز، هاشم یکه زارع که در جمع بیش از 70 خبرنگار داخلی و خارجی سخن می‌گفت با اشاره به جزئیات قرارداد جدید این شرکت با پژو افزود: این قرارداد تمام ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را داراست و بر اساس آن قرار است تا انتهای سال آینده سه محصول 301، 208 و 2008 در کشور تولید شده و پس از آن هر سال یک مدل خودرو جدید روی این پلت فورم ها وارد بازار شود.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: احتمال دارد برای سنجش بازار قبل از تولید این خودروها تعدادی محدودی را از کارخانه مادر وارد بازار کنیم که خودروی ۳۰۱ دنده‌ای با قیمت ۵۸ میلیون تومان و اتومات آن 62 میلیون تومان، ۲۰۸ با قیمت 68 میلیون تومان و ۲۰۰۸ دنده‌ای با قیمت 72 میلیون و اتومات ان با قیمت 78 میلیون تومان وارد بازار شود.

این گفته‌های یکه زارع نشان می‌دهد که ایران‌خودرو قصد دارد با واردات و عرضه این سه نوع خودرو به جنگ خودروهای چینی برود و بازار 60 تا 80 میلیون تومانی سواری را نیز تصاحب کند. در حقیقت ایران خودرو از سال آینده با توجه به اینکه اعلام کرده قصد ندارد تولید هیچ کدام یک از محصولات خود را متوقف کند می خواهد در بازار 30 تا 80 میلیون تومانی خودرو، حضور فعالانه داشته باشد و نبض بازار را به دست گیرد.

مدیر عامل ایران خودرو گفت که دیگر هیچ محصول جدیدی در این شرکت قابلیت تولید با قیمت زیر 50 میلیون تومان را ندارد و به غیر از محصولات قدیمی سایر محصولاتی که جدید به تولید می رسند، با قیمتی بالای 50 میلیون تومان وارد بازار خواهند شد.

یکه‌زارع همان‌طور که شب پیش خبر داده بود، فیات را در کنار پژو، سوزوکی و رنو به عنوان شریک چهارم ایران‌خودرو برگزیده و قصد دارد یک خودروساز دیگر ژاپنی را به عنوان شریک پنجم خود انتخاب کند تا در سبد محصولاتش خودروهایی از بزرگان صنعت خودرو دنیا را به تولید رسانده و با استفاده از پلت فورم آنها خودروهایی نیز با برند خود روانه بازار کند.

او با اشاره به اینکه مذاکره با فیات به تازگی شروع شده است این احتمال را داد که فیات به شریک اول ایران خودرو ظرف چند سال آینده تبدیل شود.

مدیر عامل ایران خودرو همچنین به میزان غرامت ایران خودرو از پژو نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته پژو بیش از 400 میلیون یورو غرامت باید به ایران پرداخت کند که این پرداخت نقدی نخواهد بود بخشی از آن صرف تهاتر بدهی ایران خودرو به پژو و بخش دیگری برای انتقال تکنولوژی و آموزش کارگران ایران خودرو صورت خواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا