مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد:

ورود بنز به ناوگان تاکسیرانی/فناوری آمریکایی از طریق فیات وارد خودروسازی کشور

ورود بنز به ناوگان تاکسیرانی/فناوری آمریکایی از طریق فیات وارد خودروسازی کشور

تهران- ایرنا- مدیر عامل ایران خودرو گفت : خودرو بنز به ناوگان تاکسیرانی کشور وارد می شود و فناوری آمریکایی از طریق فیات وارد خودروسازی ایران خواهد شد .

هاشم یکه زارع روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود، شرکت فیات ایتالیا، چهارمین شریک گروه ایران خودرو محسوب می شود و تولیدات این شرکت با پلت فورم های مشترک با شرکت های آمریکایی است؛ بنابر این، فناوری آمریکایی از طریق فیات وارد ایران می شود.
وی اضافه کرد: بزودی مذاکرات برای عقد قرارداد با شرکت فیات ایتالیا آغاز می شود و این شریک خوبی برای ایران خودرو می تواند باشد.
یکه زارع در پاسخ به این سوال که چرا رنو و نیسان و بی ام دبلیو برای مذاکرات و همکاری های دو جانبه انتخاب نشده اند، گفت: رنو شریک تجاری ایران است و همکاری خود را با این شرکت ادامه خواهیم داد، اکنون در انتظار پیشرفت قرار داد شرکت سایپا با رنو هستیم و سپس مذاکرات خود را با رنو را پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: ایران خودرو از گذشته با شرکت رنو همکاری داشته و تداوم آن را نیز دنبال خواهیم کرد.
یکه زارع اضافه کرد: پیش بینی می شود به دنبال همکاری با فیات، ایران خودرو بتواند سبد بالاتری را از بازار در اختیار بگیرد و ممکن است فیات به شریک اصلی این شرکت تبدیل شود.
یکه زارع پیرامون سوالی مبنی بر اینکه آیا در همکاری با فیات خودروهای کلاس c (زیر 400 میلیون ریال) وارد بازار ایران می شود، گفت: تمام خودروهای جدیدی که در همکاری با ایران خودرو وارد بازار ایران خواهد شد، بالای 600 میلیون ریال و همکاری در ارتباط با محصول هایی در کلاس c مثل پژو 405 و 206 که زیر 400 میلیون ریال قیمت داشته باشد دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

** ورود بنز به ناوگان تاکسیرانی کشور

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بخش دیگری از نشست خود درباره تفاهم نامه با بنز اظهار داشت: این تفاهم نامه در چارچوب تولید خودروهای تجاری است که بر اساس آن یک شرکت با سهم 51 درصد ایران خودرو دیزل و 49 درصد بنز ایجاد خواهد شد، علاوه بر این یک مجموعه خدمات پس از فروش نیز با سهم 51 درصد بنز و 49 درصدی ایران خودرو دیزل تشکیل خواهد شد.
یکه زارع افزود: ظرف دو هفته آینده نیز تفاهم نامه ای با بنز در ارتباط با خودروهای سواری خواهیم رسید که در این ارتباط سهم بنز 51 درصد و سهم طرف ایرانی 49 درصد است که از این طریق بنز می تواند سرمایه بیشتری بیاورد و لیزینگ راه اندازی کند.
ادامه دارد ...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا