تسنیم گزارش می‌دهد

"رکود" ۹ ساله در پتروشیمی زنجان؛ زمان ساخت شاید وقتی دیگر

بعد از رکود ۹ ساله در پتروشیمی زنجان گفته می‌شود پس از تامین منابع ارزی پروژه وارد فاز اجرایی می‌شود در عین حال هنوز زمان ساخت معلوم نیست.

محمدرضا مدیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: تأمین منابع ارزی پروژه پتروشیمی زنجان به مراحل نهایی نزدیک شده و این پروژه به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات برای پروژه پتروشیمی به سرمایه اجتماعی تبدیل شده است، ابراز کرد: پس از نهایی شدن تأمین منابع ارزی ساخت این مجموعه به 26 تا 36 ماه زمان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان بیان کرد: زمانی که اعتبارات اسنادی گشایش یابد، پس از آن پروژه وارد فاز اجرایی می‌شود و ماشین‌آلات مورد نیاز نیز خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی پروژه پتروشیمی در اختیار صندوق توسعه ملی است، گفت: پروفرم‌های مواد اولیه پتروشیمی و پیش فاکتور خرید ماشین‌آلات وارداتی به بانک عامل ارائه می‌شود تا با بررسی و تصویب بانک فرآیند تأمین مالی ارزی انجام شود.

مدیری با بیان اینکه پروژه پتروشیمی با مشکلات زیادی مواجه بود، ابراز کرد: بدهی به شرکتهای دولتی یکی از مشکلات آن است که نرخ بهره بدهی‌ها عادلانه نیست و امیدواریم با حمایت مقامات کشوری و محلی و نیز پشتیبانی سهامداران مشکلات آن برطرف شود.

وی تعداد سهامداران شرکت پتروشیمی زنجان را بیش از 93 هزار نفر برشمرد و افزود: 90 هزار نفر از این افراد زنجانی هستند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان عنوان کرد: سهامداران و منابع مالی این شرکت شامل دو بخش ارزی و ریالی است که منابع ارزی آن از صندوق توسعه ملی و منابع ریالی آن از دو منبع شامل افزایش سرمایه و انتشار گواهی سپرده سرمایه‌گذاری خاص تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد منابع مالی مربوط به دولت و 40 درصد آن سهامداران هستند، بیان کرد: امسال تا سال 96 افزایش سرمایه‌ها محقق می‌شود و مبلغ انتشار گواهی سپرده سرمایه‌گذاری نیز یک هزار و 500 میلیارد ریال است.                                   

مدیری با اشاره به رکود 9 ساله پروژه پتروشیمی ابراز کرد: این رکود به این دلیل بود که اقدامات به سرمایه اجتماعی تبدیل نشده بود و این موضوع بی‌اعتمادی و عدم اطمینان مردم را به دنبال داشت.

وی در مورد مصرف آب در صنعت پتروشیمی عنوان کرد: آب در این صنعت برای خنک کردن به کار می‌رود و میزان مصرف آب در اقلیم زنجان ناچیزتر از منطقه‌ای مانند عسلویه است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا