پژوهشگران تحلیل کردند

حرکت معکوس اقتصاد به دنبال کاهش قیمت نفت

حرکت معکوس اقتصاد به دنبال کاهش قیمت نفت

کاهش قیمت نفت هیچ کمکی به اقتصاد دنیا نکرد

کاهش قیمت نفت آنطور که بسیاری از تحلیل‌گران تصور می‌کردند به اقتصاد دنیا کمک نکرده‌است. سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی کاهش شدیدی داشته‌است هر چند هزینه مصرف‌کنندگان با کاهش قیمت بنزین کم شده‌است.

کارشناسان اقتصادی در مورد تأثیر حقیقی کاهش قیمت نفت در ایالات متحده امریکا نظرات متفاوتی دارند. بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که تأثیر آن تا حدودی منفی خواهد بود؛ برخی دیگر نیز بر این باورند که تأثیر بسیار بدی روی رشد اقتصادی بر جای می‌گذارد.

شرکت‌های نفتی بزرگ طی 14ماه گذشته بیش از 232هزار نیرو را تعدیل کرده‌اند. این مسائل روی هزینه‌های مصرف‌کننده نیز تأثیر خواهد گذاشت

مشکلاتی که بر سر صنعت انرژی سایه انداخته‌است در چند هفته اخیر تشدید شده‌است. همین مسئله باعث شده شرکت‌های نفتی تلاش کنند با تعدیل نیرو و برخی فعالیت‌های دیگر هزینه‌های خود را کاهش بدهند.

شرکت‌های نفتی بزرگ طی 14ماه گذشته بیش از 232هزار نیرو را تعدیل کرده‌اند. این مسائل روی هزینه‌های مصرف‌کننده نیز تأثیر خواهد گذاشت.

دبلیوتی‌آی به عنوان شاخص نفت ایالات متحده امریکا از تابستان 2014 تا کنون بیش از 70درصد کاهش ارزش داشته‌است.

تحلیل‌گران اقتصادی بر این باورند که اندازه کاهش قیمت نفت به قدری زیاد بوه‌است که بیش از آن‌که کمکی به مصرف‌کننده باشد، آسیبی بزرگ برای تولیدکنندگان بزرگ نفتی بوده‌است.

تعداد چاه‌های نفتی در امریکا در یک سال گذشته بیش از 50درصد کاهش یافته‌است. این مسئله باعث کاهش 70میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری‌ها شده‌است.

در حال حاضر خطر ورشکستگی در کمین همه سرمایه‌گذاران است.

بسیاری از تولیدکنندگان نفت در امریکا البته همچنان به تولید نفت خود ادامه می‌دهند و معتقدند کاهش قیمت نفت ادامه نخواهد یافت.

بسیاری از پژوهشگران به دلیل کاهش قیمت نفت، افزایش مصرف را پیش‌بینی کرده‌اند. آن‌ها معتقدند نفت ارزان باعث رشد تقاضا خواهد شد.

منبع: یو‌اس‌دی تودی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا