معاون وزیر کار:

نظام ارزشیابی مدیران بسیار ضعیف است

نظام ارزشیابی مدیران بسیار ضعیف است

معاون وزیر کار در امور تعاون با انتقاد از نبود ارزشیابی مدیران گفت که متأسفانه نظام ارزشیابی مدیران بسیار ضعیف است به طوری که مدل شایسته‌سالاری در کشور وجود ندارد و آن را اعمال نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید کلانتری در اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال، اظهار کرد: اگر اجازه داده نمی‌شد مدیر غیرمتخصص در سازمان متخصص کار کند اکنون شاید شرایط بهتری داشتیم. البته منظور از تخصص تنها صرف رشته تحصیلی نیست.

وی با بیان اینکه نظام ارزیابی باید صلاحیت مدیران را با تمام شاخص‌ها مشخص کند، گفت: متأسفانه نظام ارزشیابی مدیران و انتصابات بسیار ضعیف است به طوری که مشخص نیست چه کسی با چه توانمندی عهده‌دار کاری است. ما اکنون مدل شایستگی و یا شایسته‌سالاری نداریم و اعمال هم نمی‌کنیم.

کلانتری با ابراز امیدواری از بهبود این شرایط در دولت تدبیر و امید، گفت: امیدواریم بسیاری از بی‌تدبیری‌ها و ندانم‌کاری‌ها با استفاده از تجارب بین‌المللی، مدیریت و خوشفکری حل شود و شاهد اصلاح امور باشیم.

معاون وزیر کار با بیان اینکه متأسفانه تاکنون انحلال سازمانی بدون توجه به تبعات آن رخ داده است،‌ افزود: در حال حاضر نظام ارزیابی و مدیریت مدیران آنچنان انگیزه ساز نیست و حتی بعضاً کاهش دهنده قدرت ریسک مدیران است. در این شرایط شاهدیم که اگر سازمانی مرتکب ضعف عملکرد شود بلافاصله از سوی نهاد نظارتی مواخذه می‌شود ولی در مقابل اگر کارش را به خوبی انجام داده باشد مورد تقدیر قرار نمی‌گیرد. حال اینکه طبق آموزه‌های اسلامی تشویق و تنبیه دو بال مشترک هستند اما این موضوع در نظام ارزیابی نظارت آنطور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

کلانتری با بیان اینکه مدیران ما نمی‌توانند ریسک‌پذیر باشند، گفت: در حال حاضر از عالی‌ترین سطوح مدیریتی تا پایین‌ترین سطح نیازمند بهبود روش‌ها است. از این‌رو از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران درخواست دارم که از موضع بی‌طرفی و علمی موضوع مدیریت در کشور را مورد نقد و بررسی عالمانه و همه‌جانبه قرار دهد تا بر اساس آن ضعف‌ها مشخص شود.

وی در ادامه اظهار کرد: چطور برای یک دبستان حاضر نیستیم مدیر غیرمعلم داشته باشد اما استانی را با یک میلیون جمعیت دست مدیری می‌سپاریم که توانمندی لازم را ندارد. قطعاً در این شرایط سرمایه‌ها و مدیریت منابع دچار مشکل می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه در سال‌های گذشته تنها شعار کوچک‌سازی دولت مطرح شده است،‌گفت: متأسفانه در عمل شاهد کوچک‌سازی دولت نبوده‌ایم و در مقابل شاهد تحمیل هزینه‌های زیادی با بزرگ شدن دولت به کشور هستیم. این مسأله نیازمند تصمیم جدی است تا با غول بوروکراسی برخورد کنیم، مقررات زدایی کرده و قولانین و مقررات زائد را حذف کرده و راه را برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی باز کنیم در این صورت شاهد رشد و شکوفایی در کشور خواهیم بود.

معاون وزیر کار همچنین با بیان اینکه باید نقش مشارکتی مردم در اقتصاد را افزایش داد،‌ خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله فضایی فراهم شود که نیروهای جوان وارد عرصه مدریریتی شده و برای هر پست مدیریتی ده‌ها کاندیدا وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، طهمورث حسنقلی‌پور - رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران - نیز در سخنانی بر لزوم وجود بانک اطلاعاتی از مدیران موفق، شایسته، دلسوز انقلاب ، وفادار به ارزش‌ها نظام و مسلط به اصول علمی و مدیریتی تأکید کرد و گفت: اکنون زمانی است که انقلاب و نظام ما به جابجایی مدیران نیازمند است و باید شرایط آن جهت استفاده از مدیران جوان فراهم شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا