مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در پاسخ به ایرنا عنوان کرد؛

همکاری وکارگزاری برای بانک های تراز اول جهان/انتشار اوراق بهادار ارزی

همکاری وکارگزاری برای بانک های تراز اول جهان/انتشار اوراق بهادار  ارزی

تهران- ایرنا- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: اکنون در شرایط پسا تحریم همکاری و کارگزاری برای بانک های تراز اول دنیا توسط این بانک هدفگذاری شده است و برای واردات مواد اولیه مورد نیاز بنگاه های تولیدی داخلی نیز فعالیت خواهد شد.

علی صالح آبادی امروز (شنبه) در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا، مبنی بر مهمترین برنامه های این بانک در شرایط پسا تحریم اظهار داشت: اعطای تسهیلات ارزی - ریالی از برنامه های بانک است و اولویت نخست سرمایه در گردش صادرات محوری است.
وی افزود: پروژه هایی که این بانک تامین مالی می کند، در قالب طرح است و خطوط اعتباری صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی یا بانک های خارجی به شکل ارزی و ریالی تامین می شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزایش خطوط اعتباری در قالب ری فاینانس (تامین مالی مجدد) بانک های خارجی را از برنامه های سال آینده این بانک اعلام کرد.
به گفته وی، فعال سازی خدمات بانکی، گشایش ال سی برای صادرکنندگان ایرانی ، صدور حواله های ارزی و فعال سازی کارت های ارزی بخش دیگری از برنامه های بانک توسعه صادرات ایران در سال 1395 محسوب می شود.
صالح آبادی گفت: بانک توسعه صادرات برای واردات مواد اولیه بنگاه های تولیدی می توانند از محل ری فاینانس بانک های خارجی استفاده کند.
این مقام مسئول، انتشار اوراق بهادار ارزی در خارج از کشور را به عنوان برنامه آینده این بانک معرفی کرد و گفت : اجرای این برنامه می تواند ضمن تامین منابع، امکان توسعه صادرات را فراهم سازد.
طرح پتروشیمی بوشهر با رقم دو میلیارد و 200 میلیون یورو یکی از طرح های مهم در دستو کار بانک توسعه صادرات است که قرار است با فاینانس یک بانک خارجی انجام شود ، اما این بانک علاوه بر گشایش اعتبار، تعهد پرداخت آن را انجام خواهد داد. بانک صنعت و معدن نیز در تعهد پرداخت مشارکت خواهد کرد.
این طرح از مجموعه منابع خارجی تامین می شود و بخش اول گشایش اعتبار آن حدود 500 میلیون یورو است و بقیه به مرور تامین خواهد شد.
طرح بندر شهیدبهشتی چابهار را که توسط صندوق توسعه ملی تامین مالی می شود ،یکی دیگر از طرح های بانک توسعه صادرات است و این طرح زیرساختی، توسعه بندر را به همراه دارد که 334 میلیون دلار برای آن سرمایه گذاری می شود.
ظرفیت بارگیری بندرشهید بهشتی چابهار اکنون 2.5 میلیون تن است که با اجرای این طرح به 8.5 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.
پتروشیمی گچساران یکی دیگر از طرح های بانک توسعه صادرات است که این طرح توسط صندوق توسعه ملی و با عاملیت این بانک تامین مالی می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا