برنامه ایران خودرو برای تولید 20هزار خودروی سورن توربوشارژ در سال 95

برنامه ایران خودرو برای تولید 20هزار خودروی سورن توربوشارژ در سال 95

مدیر پروژه تولید موتور توربوشارژ در ایران خودرو با بیان اینکه روزانه 30 دستگاه خودرو از این نوع موتور در این شرکت تولید خواهد شد، از افزایش تولید 15 تا 20 هزار دستگاهی آن در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «کیوان وزیری» روز شنبه در حاشیه آیین آغاز خط تولید انبوه سورن توربو شارژ افزرود: توربو شارژ، نسل جدیدی از قوای محرکه صنعت خودرو است که در سال 1905 توسط یک دانشمند سوئیسی اختراع شد.
وی درمورد تولید خودرو با موتور توربو شارژ در ایران خودرو گفت: با راه اندازی خط تولید این موتور، به تدریج علاوه بر سورن، روی سایر خودروها از جمله دنا نیز نصب خواهد شد.
وی در مورد سیستم ترمز این خودرو نیز گفت: علاوه بر اینکه ترمزگیری و سیستم دینامیک بهبود یافته، همه قطعات مربوط به این موتور نیز در خودروی سورن توربوشارژ لحاظ شده است.
وزیری در مورد قیمت این خودرو نیز گفت: امروز یا فردا قیمت سورن توربوشارژ مشخص و اعلام خواهد شد.
وی افزود: نسل موتور اول سورن، 'موتور ملی' بود و نسل دوم سمند سورن با موتور توربوشارژ تولید می شود؛ بنابراین با سورن توربو شارژ می توانیم نسل دوم سمند سورن محسوب کنیم.
وی در مورد سرمایه گذاری این پروژه نیز گفت: با توجه به اینکه پلت فُرم موتور از را از قبل داشته ایم، 100 میلیارد ریال برای این پروژه سرمایه گذاری کردیم.
وزیر اضافه کرد: اگر بخواهیم چنین پروژه ای را ابتدا و بدون داشتن پلت فرم آغاز کنیم، بیش از 800 میلیارد ریال سرمایه نیاز است.
با پایان رسیدن مراحل طراحی و نمونه سازی موتور توربوشارژ توسط مهندسان و متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو، تولید انبوه این موتور از امروز با حضور علی اکبرناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرد.
موتورهای توربوشارژ علاوه بر تولید قدرت و گشتاور بسیار بیشتر نسبت به موتورهای معمولی، سوخت کمتری مصرف می کند و موجب کاهش آلایندگی خودرو نیز می شود. همه خودروسازان روز دنیا از این تکنولوژی برتر استفاده می کنند.
وی گفت: به دنبال این تکنولوژی حداکثر توان موتور به 155 اسب بخار و سرعت صفر تا 100 خودرو به 10 ثانیه و مصرف سوخت به 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد رسید و سطح آلایندگی نیز یورو4 است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا